2020-ban a Forma-1-be visszatér Hollandia (Zandvoort) és bekerül Vietnam (Hanoi), míg Németország és Mexikó valószínűleg kiesik a naptárból, van azonban egy kis bibi: Barcelona.

A Spanyol Nagydíj szerződése is lejárt idén, ám a katalán kormány úgy döntött, megadja a pénzügyi támogatást ahhoz, hogy a barcelonai pálya legalább egy évre, a futam 30. rendezésére hosszabbíthasson.

Barcelona bennmaradása esetében azonban az eredetileg 21 futamosra tervezett és ígért versenynaptár 22 fordulósra hízna 2020-ra, ehhez viszont a jogtulajdonos Libertynek a csapatok jóváhagyására is szüksége van.

A Mercedes-főnök Toto Wolff állítása szerint ezt meg is kapták, a Hungaroringen szombaton tartott megbeszélésen az összes alakulat rábólintott, hogy jövőre eggyel több versenyt tartsanak azzal a feltétellel, hogy marad az idényre szóló három erőforrásos kerete, azaz a motorokat illetően nem növekednek a nem gyári csapatok költségei.

“Dióhéjban: megegyeztünk, hogy jöhet a 22. verseny. Hagyjuk a Libertyt tenni a maga dolgát, az pedig az F1 fejlesztése. Ha képesek további promótereket bevonni, támogatnunk kell őket. De a műszaki előírásokon nem változtathatunk a plusz futam miatt. Ez volt a vita lényege. Ugyanakkor óvnunk kell az embereinket, ugyanis az újabb futamokkal eljuthatunk addig a pontig, amikor már nem teljesíthető a szezon egy stábbal. Erre is megoldást kell keresnünk” – magyarázta Wolff.