A múlt vasárnapi Német Nagydíjon két kieső, a ferraris Charles Leclerc és a renault-s Nico Hülkenberg is panaszkodott a pálya utolsó szakaszában lévő bukótérre. Mindketten megemlítették, hogy a kiesésükhöz a rendkívül csúszós aszfaltnak is köze lehetett, ami “nem való” F1-es pályára.
A kérdéses területet gyorsulási versenyekre használják, nagyon fel van gumizva, szárazon remekül tapad. Esőben viszont éppen a gumi miatt csúszós, és ez tréfálta meg Leclerc-t és Hülkenberget is.
Leclerc hibája elismerése után azért megjegyezte, hogy a pályának ez a része elfogadhatatlan, Michael Masi versenyigazgató viszont más véleményen van.
“A gyorsulási csík teljesen rendben van” – így Masi. “A verseny előtt megvizsgáltuk, és megnéztük a futam után is vizesen. Nincs vele gond.”
“Még Sebastian [Vettel] is megjegyezte, hogy normál esetben ez a pálya legjobban tapadó pontjai közé tartozik. És őszintén szólva, nem sokban különbözik bármelyik felfestett bukótértől.”
“Egy festett bukótérnél bármennyire is törekszik valaki arra, hogy csúszásmentes festéket használjon, mindig sokkal csúszósabb lesz a festetlen aszfaltnál.”
“Mondhatják, hogy túl veszélyes, de a Red Bull Ringen is volt hasonló felfestett bukótér, és a versenyzők mind elégedettek voltak vele. Büntet az elkövetett hibákért, pont, ahogy itt is történt.”