A Red Bullnál a tavaly a Toro Rossónál ígéretesen szereplő Pierre Gaslyt ültették a Renault-hoz távozott Daniel Ricciardo helyére, ám a francia ifjonc igen gyengén teljesít Max Verstappen mellett.

Gasly legutóbb, a Red Bull hazai futamán, az Osztrák Nagydíjon kört kapott a futamot megnyerő csapattársától, és ahogy korábban, a futamot követően újra arról beszélt, hogy nagyon furcsán viselkedett az autója.

A Red Bull Racingnél megvizsgálták Gasly RB15-ösét, nem találtak problémát, így most már teljesítenie kell, mondja az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko.

“Természetesen meg tudnám győzni magamat, hiszen nagyjából ugyanannyi pontunk van, mint tavaly ilyenkor, de akkor sok műszaki problémánk volt (a motorral) és Max is hibázgatott. De nem is akarom győzködni magam, mert az eredmény nem kielégítő. Gasly egyértelműen nem ott tart, ahol kellene” – utalt arra, hogy Verstappen 126 pontjával szemben a francia alig több mint harmadannyit, 43-at tud felmutatni.

“Ausztriát illetően van egy kis mentség: az (új) első szárnyak mind eltörtek a szabadedzéseken, így nem ugyanazt a szárnyat használta a futamon, mint Max, de ez sem magyarázza a lemaradást. Az autónak jól kell teljesítenie, de Gaslynak is. Mindig az autóban keresi a hibát, a kasztniban. Megvizsgáltuk a dolgot, semmit sem találtunk.”

“Az álláspont az, hogy támogatjuk, amíg csak lehet. Kezdettől fogva megkapja Max beállításait, hiszen ő a tapasztaltabb pilóta és az ő mérnöki stábja a tapasztaltabb. Ezen finomítgathat, de nem térhet el nagyon – amikor kísérletezett, egyik végletből a másikba esett.”

Gasly körül egyértelműen fogy a levegő, és bár a Red Bull fejesei többször is leszögezték, hogy nem tervezik az idény közbeni lecserélését, Marko nemrég jelezte, hogy kora őszig van lehetősége a bizonyításra, augusztus végén, szeptemberben már elkezdenek gondolkodni a 2020-as felálláson – ilyen teljesítmény mellett pedig abban biztosan nem szánnak majd szerepet neki.