A 2019-es szezonban először fordult, hogy nem egy Mercedes-pilóta nyert – annyira nem, hogy a hibrid-érában egyeduralkodónak számító brackley-i gárda még csak beleszólni sem tudott a győzelemért zajló csatába a Forma-1-es Osztrák Nagydíjon: Valtteri Bottas révén ugyan összejött a dobogó, de Lewis Hamilton csak ötödikként ért célba.

„Nem érzem úgy, hogy le kellene írnom a hétvégét. Ötödik lettem, pontokat szereztem, ennyi, túl kell lépnünk rajta” – mondta a világbajnokság éllovasa, akinek a dolgát a motor folyamatos túlmelegedése is megnehezítette. „Amennyire tudom, ez a probléma nem állt fenn a Ferrarinál és a Red Bullnál, viszont a mi teljesítményünkre komoly hatással volt.”

„Alapvetően jó volt a versenytempónk, csak versenyezni nem tudtunk. Ez is megmutatja, hogy ez a pálya mennyire behatárolja az autónkat” – tette hozzá.

Azonban Hamiltonnak nem csak a motorhőmérséklettel gyűlt meg a baja, hanem az egyik elülső terelőszárnnyal is. Az ötszörös világbajnok a verseny harmadánál leszorítóerő-csökkenésre panaszkodott, a Mercedes pedig csak cserével tudta orvosolni a problémát, amivel a brit értékes másodperceket veszített.

„Az egyik baloldali terelőszárny tört le, ahogyan arra láthattunk példát a szabadedzésen” – erősítette meg a probléma gyökerét a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

„Tudtuk, hogy a hűtés lesz az Achilles-sarkunk, a szezon eleje óta problémánk van vele. Kegyetlen és fájdalmas volt látni, hogy egyszerűen képtelenek voltunk védekezni a pályán” – utalt arra Wolff, hogy a verseny utolsó szakaszában Bottast az ideiglenes futamgyőztes, Max Verstappen, Hamiltont pedig az utolsó bő 20 körre friss gumikkal felvértezett Sebastian Vettel darálta be.

„Viszont pozitívumként említhető, hogy letekert motorral mentünk, és még úgy is jó köridőket tudtunk futni, hogy akár 400 méterre is elengedtük a gázt, lejtőn pedig alig használtuk.”

Wolff elismerte azonban, hogy a Mercedes így is a határon táncolt – tulajdonképpen komolyabb következményeket kockáztattak az aerodinamikai teljesítményt illetően.

„Nem volt más választásunk. Már így is sérült a teljesítményünk azzal, amit csináltunk, ennél jobban nem tudtuk tovább feszíteni a húrt. Jobb eredményben reménykedtem. Ha sikerült volna megőrizni a rajtnál kiharcolt második és harmadik helyet, a lehető legjobb forgatókönyv valósult volna meg, viszont a harmadik és ötödik hellyel be kellett érnünk egy kicsit rosszabbal.”