A Red Bull, vagy legalábbis az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko azt remélte, hogy az immár Honda-motorokkal versenyző csapat 2019-ben versenyre kelhet a Mercedesszel és a Ferrarival, ám a szezon első két hétvégéje azt mutatta, hogy egyelőre nem tartanak ott, sőt, inkább csak a középmezőny előtt vannak egy lépéssel.

Milton Keynes-ben pörgetik is a fejlesztéseket, az eredetileg Kínára szánt csomagot már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra elvitték, a jövő héten következő sanghaji versenyre pedig már egy új csomag készül, amit majd egy még újabb követ a Spanyol Nagydíjon.

“Nem építünk új autót. Aerodinamikai problémánk van, a kasztnit kell kezelnünk. A megoldást nem tudjuk egy hét alatt előhúzni, de az első fejlesztési csomag már a jövő héten, Kínában érkezik. Spanyolországban aztán a szükséges aerodinamikai módosítások is meglesznek” – magyarázta Marko, aki semmilyen felelősséget nem akar a motorpartnerre hárítani.

“A Honda jó munkát végez. Semmi sem romlik el. Rájuk egy szavunk sem lehet. Nálunk van a gond a balansszal. Javulnunk kell, mert egyelőre nincs meg a tempó. Szépen, fokozatosan közelebb kell jutnunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz, megoldásokat kell találnunk a problémákra.”

Marko korábban azt mondta, a Red Bull Racing idén legalább öt futamot nyer majd, a Hondánál úgy vélik, normális körülmények között valamikor a nyári szünet előtt jöhet az első idei győzelem.

A Red Bull az első két forduló után 31 ponttal a 3. a konstruktőri bajnokságban, a Ferrari 48 egységgel áll a 2. helyen, a címvédő Mercedes fölényesen, 87 ponttal vezet.