A Forma-1 gazdasági ügyeivel foglalkozó Formula Money friss kimutatása igazolja, amit a képernyőkön látunk és a csapatoktól hallunk az elmúlt években, valóban nehezebb szponzorokat és tőlük pénzt szerezni az F1-ben.

A szaklap számításai szerint a csapatok szponzorációs bevételei összességében 25%-kal csökkentek az elmúlt öt évben: míg 2013-ban együttesen bő 1 milliárd dollárt szereztek az alakulatok a különböző támogatóktól, 2018-ra ez 772 millióra csökkent.

Ugyan 2013-hoz képest eggyel kevesebb csapat van a sportágban, ez csak részben magyarázza a csökkenést, ugyanis átlagosan 18%-kal kevesebb szponzori pénz jutott az istállóknak.

A 2018-as összeg 11 százalékos emelkedést jelent a tavalyihoz képest, de ez elsősorban az Alfa Romeo Sauberhez való névadó szponzori beszállásának és az Aston Martin Red Bull-os együttműködésének kiterjesztésének köszönhető, és az idei év a kis növekedéssel együtt is a második legrosszabb 2005 óta.

A Formula Money szerint 2018-ban 198 cég kötött összesen 229 csapatszponzorációs szerződést, átlagosan 3,4 millió dolláros értékben.

A legnagyobb egyedi szponzori bevétel a bajnokcsapat Mercedesé volt, a maláj olajcég, a Petronas nagyjából évi 75 millió dollárt fizet a névadónak, ám a teljes szponzori csomag tekintetében a Ferrari az első, a Scuderia az összes támogatótól együttesen 171,5 milliót zsebelt be.