Több teória is szólt arról, hogy ez egy újabb trükk a Ferrari részéről, vagy valamilyen sumákságot próbálnak leplezni vele. Pedig a magyarázat nem is lehetne ennél egyszerűbb.

Találgatás szintjén korábban is felmerült ez a lehetőség, de a valóság az, hogy a Ferrari tényleg csak a kamerát hűti a szárazjeges zsákkal.

A fedélzeti kamerák működési tartománya 50-120 Celsius-fok közötti, álló helyzetben azonban a Ferrariból kiáramló hő többször is túlmelegítette a kamerát. Ha ez megtörténik, a kamera automatikusan kikapcsol.

Ebből még nem kéne nagy ügyet csinálnia a Ferrarinak, ha csak a tévénézők számára lenne ott az a kamera, valójában azonban a csapat is felhasználja a felvételeket adatgyűjtésre és elemzésre. A felvételek felhasználásáért még a Ferrarinak is fizetnie kell az FOM-nek, vagyis a csapat saját érdekében ügyel a kamera épségére.

A Racefans kérdésére a Ferrarinál azért elismerték, hogy van egy másik oka is a zacskó használatának. Az egyik idei versenyhétvégén esett meg, hogy az egyik hátrafelé néző kamera magától bekapcsolt, amikor az autó a garázsban állt, így a motorról és a hátsó felfüggesztésről is olyan részletek kerültek adásba, amiket a Ferrari ilyen formában biztosan nem mutogatott volna magától. A kamerá(k)ra húzott zacskóval az ilyen malőrök elkerülhetők.