A 2013-as Maláj Nagydíj örökre emlékezetes marad a Red Bull-pilóták incidense miatt, amelyben a biztosan vezető Mark Webbert Sebastian Vettel a csapat határozott utasításai – Multi 21, azaz 2-es rajtszámú, Webber marad előbb, mögötte az 1es, Vettel – ellenére, váratlanul előzte meg.

Egy friss interjúban a csapatfőnök, Christian Horner felidézte a szepangi történteket, és elárulta, hogy szerinte Vettel még az előző évi szezonzáróért állt bosszút, ugyanis a 2012-es Brazil Nagydíj kezdetén Webber agresszíven előzte a bajnoki címért Fernando Alonsóval harcban álló Vettelt, aki visszaesett, majd Bruno Sennával ütközve meg is pördült. A német végül így is megnyerte a bajnokságot, de nem felejtette el az esetet.

“Mark akkor nagyon nehezen nyelte le, de ha őszintén visszatekint, szerintem most már ő is tudja, hogy Sebastian egyszerűen gyorsabb volt nála. Mark ezért minden lehetséges eszközzel igyekezett kibillenteni őt. Csapatként próbáltuk tartani a tiszta versenyt, de időnként aknákra futottunk, egyre nehezebb volt a helyzet” – kezdte az F1 hivatalos podcastjében.

“Talán 2012 végén csúcsosodott ki a dolog, amikor Sebastian Alonsóval küzdött a címért, Mark pedig a brazil verseny, a mindent eldöntő finálé rajtjánál a falnak szorította őt, ami miatt végül Bruno Senna is megpörgette. Sebastian nagyon dühös volt emiatt.”

“Ennek az utóhatása vezetett aztán Malajziához, két futammal, négy-öt hónappal később. Mark ment elöl, Sebastian friss gumikon mögötte. Vigyázni kellett a gumikra, mondtuk neki, hogy tartsa a pozícióját, de ő úgy volt vele, hogy kapjátok be!”

A kérdésre, hogy bosszú lehetett-e ez Vettel részéről, Horner így felelt: “100 százalék. A futam után vagy Kínában (Vettel) meg is mondta neki (Webbernek). Nagyon feszült volt akkor a helyzet.”

A csapatfőnök elmondta, hogy az eset utóéleteként még II. Erzsébet királynővel is beszélgetett a Multi 21-ről:

“Meghívást kaptam a királynőhöz ebédre. Azt hittem, lesz majd vagy 200 vendég, de kiderült, hogy tízen sem voltunk. A Buckingham palotában volt, épp a Multi 21-eset után. Egészen bizarr helyzet volt, hogy előbb a versenyzőkkel kellett foglalkoznom, aztán ebéd közben már a királynőnek és Fülöp hercegnek magyaráztam, mi is az a Multi 21 és hogy az ausztrál pilótánk miért zabos a német versenyzőnkre. Ebéd közben beszéltünk erről, nagyon érdekelte a dolog.”

Forrás: Fotó: Europress