A Forma-1-ben idén az előzések elősegítésére több pályán is kijelöltek újabb, harmadik DRS-zónákat, a jövő hétvégi Belga Nagydíj előtt Spáról is dönteni kellett.

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, hogy egyes versenyzők a pálya utolsó, padlógázas szakaszán fekvő Blanchimont kanyarba tették volna a harmadik előzési zónát, ám a silverstone-i tapasztalatok – a haasos Romain Grosjean és a sauberes Marcus Ericsson is a nyitott (későn zárt) DRS miatt szállt el az első kanyarban – után ebből nem lesz semmi.

“A Le Combes-hoz vezető DRS-zóna (a Kemmel egyenesen) 100 méterrel hosszabb lesz idén” – mondta Whiting. “A másik DRS-zóna a célegyenesen van, bár az nem ér valami sokat. Beszélgettem néhány pilótával arról, hova lehetne még Spában új zónát kijelölni, de szerintem sehol sem lenne igazán reális. Egyes pilóták felvetették, hogy a 16-17-es kanyart nyitott szárnnyal vehetnék, de szerintem ez nem jó ötlet” – magyarázta.