Robert Kubica három és fél évet húzott le a BWM Saubernél, majd a bajor gyártó kiszállása után 2010-re a Renault-nál talált menedéket, ám a hírek arról szóltak, hogy a Ferrari is kinézte magának. A lengyel végül nem jutott el Scuderiáig, hiszen 2011 elején súlyos ralibalesetet szenvedett Olaszországban, jobb karját kis híján elvesztette, az F1-re ezután nem is gondolhatott, csak tavaly tért vissza a száguldó cirkuszba.

Az idén a Williams tesztpilótájaként dolgozó Kubica a Forma-1 új podcastjében megerősítette, hogy valóban a Ferrarinál kötött volna ki, ha nem történik meg a baleset.

“A legdurvább az, hogy az lett volna az utolsó raliversenyem, ugyanis a 2012-től leendő csapatom nem engedte volna a ralizást. A Renault megengedte, mert bűntudatuk volt (az előző évi) sok műszaki hibám miatt. Nem is igazán akartam azt a raliversenyt, Milánóba repülni, ide vezetni oda vezetni, de mégis indultam.”

A kérdésre, hogy vörös csapatról volt-e szó, Kubica így felelt: “Igen, vörös csapat volt. Nem újdonság ez, már akkor is írtak róla.”

Mármint a Ferrari? “Igen. Azt nem tudom, hogy Fernando (Alonso) tudott-e róla. De kevesebbet kerestem volna ott, mint a Renault-nál.”

Visszatekintve Kubica már sajnálja, hogy az F1 mellett ralizással akarta tovább csiszolni a képességeit, utólag nagyon fájt neki, hogy a balesettel a ferraris lehetőséget dobta el:

“Nem csak a szórakozás kedvéért raliztam, benne volt a vágy, hogy jobb versenyzővé váljak, találjak valami olyat, ami a többiekben nincs meg, nem voltam elégedett azzal, amilyen szinten voltam, többet akartam. Ezt meg is kaptam, de túl nagy árat fizettem érte.”

“Nagyon közel jártam hozzá, de nem lett belőlem Ferrari-versenyző. A gyógyulásom az első 18 hónapban annyira kemény volt, hogy akkor nem is bántott, csak a sérüléseimre, a felépülésemre koncentráltam, de ahogy múlik az idő, egyre nehezebb ezt megemészteni. A gyógyulás fájdalmas volt, az a tudat már nem rontott rajta, hogy a Ferrariban ülhettem volna. Ma sokkal jobban fáj.”

Forrás: Fotó: Europress