Monacóban pénteken a Paddock Clubban ültek össze a csapatok képviselői, a Forma-1 vezérigazgatója, Chase Carey, az F1 sportszakmai főnök, Ross Brawn, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt, hogy egyeztessenek az F1-ben bevezetendő reformokról.

Úgy hírlik, nagyon sikeres volt az egyeztetés, több kérdésben is sikerült végső, közös álláspontra jutni.

Az egyik téma a kiadási plafon volt, a hírek szerint annak bevezetését 2021-ről 2023-ra halasztották, a 150 millió dolláros limit elérését két szakaszban képzelik el. 2020-ban a nagycsapatok próbaévként megkezdik a költségvetés visszavágását, majd 2023-ra kell elérni a kitűzött 150 milliós összeget.

Úgy tudni a megbeszélésen sikerült véglegesíteni a 2021-es motorszabályok alapjait, ám a végső határidőt május végéről június végére tolták. Immár biztos, hogy a hibridrendszerből ejtik a hőenergia-visszanyerőt (MGU-H), az új belépők ösztönzésére és segítésére pedig a jelenlegi gyártóknak kötelező lesz eladniuk az ERS-üket, azaz a mozgásienergia-visszanyerő egységet az új gyártóknak.

A Forma-1-ben 2020 után is maradnak a 13 colos kerekek, az aerodinamikát pedig egyszerűsítik, a számítások szerint önmagában ez 75 %-kal csökkenti majd a csapatok fejlesztési költségeit. A kiadáscsökkentés jegyében a köridőket nem befolyásoló alkatrészek – például a sebességváltó – egységesítése is tervben van.

Forrás: Fotó: Europress