Szabályértelmezési kérelemmel fordult az FIA illetékeseihez a Mercedes, márpedig egy csapat vagy motorszállító ok nélkül nem szokott ilyet kérni. Két eset képzelhető el: vagy arra gyanakszanak, hogy egy rivális előnybe került, vagy csak kiszúrtak egy potenciális kiskaput, és a kihasználása előtt rákérdeztek, hogy tényleg lehetséges-e.

A Mercedes motorrészlegének gyártási főmérnöke, Chris Jilbert írt levelet, arról érdeklődve, hogy a turbófeltöltő olajfogyasztása is beletartozik-e a motor 0,6 liter/100 km-es olajfogyasztási limitjébe, illetve amennyiben igen, az ott használt olajnak is ugyanolyannak kell-e lennie, mint a normál motorolajnak.

Charlie Whiting azt válaszolta, hogy a motorban használt minden olajnak meg kell felelnie a szabályzat vonatkozó pontjának, és igen, a turbó olajfogyasztása is beletartozik a limitbe.

A Ferrarit a szezon eleje óta gyanúsítgatják azzal, hogy trükközik az olajfogyasztással, de az FIA vizsgálatai eddig mindent rendben találtak. A Mercedes kérdése talán ennek a “csatának” egy újabb felvonása.