A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra a Pirelli a közepes, lágy és szuperlágy keverékeit vitte el, ám a gumik nem egészen úgy működtek, ahogy várni lehetett, a szuperlágy gyakorlatilag használhatatlan volt, a versenyen egyértelműen a másik kettőre volt szükség, de még az időmérőn is többen a lágyat használták az elvileg jobb tapadású, gyorsabb szuperlágyak helyett.

A Red Bull-os Daniel Ricciardo arról beszélt a Motorsport.comnak, hogy át kellene gondolni az egész gumis rendszert, és ha lehet, minden hétvégére a kínálatba kéne tenni az az idén bevezetendő hiperlágy keveréket:

“Nem tudom, miért ne lehetne minden hétvégén hiperlágy, legalább az időmérőre, hogy azon kvalifikáljunk, aztán utána meglátnánk, hogyan tovább. Akkor legalább lenne egy kvalifikációs gumi, a futamon meg lehetnének nagyobb különbségek, ami több lehetőséget teremtene.”

“Barcelonában a három nagycsapatnál már pénteken világos volt, hogy mindannyian a lágy gumin kvalifikálunk (a Q2-ben), és azon rajtolva megpróbálunk egykiállásos stratégiát vinni a közepesre váltva. Nem titok. Egyszerűen több lehetőséget kellene adni, több meglepetést, mert most eléggé kiszámítható a dolog.”

Bár a Pirelli 2018-ra már hét különböző száraz pályás keveréket gyárt, és elvileg mindegyik keverék egy fokozattal lágyabb, mint a tavalyi egyező nevű változat, Barcelonában alig volt különbség a lágy és a szuperlágy között, ráadásul az utóbbit nagyon nehezen tudták melegen tartani, ezért gyakorlatilag mindenki a lágy és a közepes kombinációján volt kénytelen végigcsinálni a versenyt.

“A szuperlágy szar. Az nem oké, hogy a lágyon gyorsabbak tudunk lenni. Jól látszik ebből, hogy a szuperlágy nem olyan, mint lennie kéne. A szuperrel gyorsabbnak kéne lennünk, amiért nagyobb kopással is fizetünk persze, de egyelőre egyszerűen csak nehezebb rajta vezetni, nem lehet vele úgy nyomni. A versenyzői értekezleten szóltunk is a Pirellinek. Folytatnunk kell a munkát, mert van még dolog” – magyarázta a haasos Romain Grosjean.

A Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola azt mondja, nyitottak a pilóták véleményére, és a stratégiai opciók kiszélesítése érdekében idén még többször megtehetik azt, amit Kínában, azaz hogy nem közvetlenül egymás melletti keverékeket szállítanak.

“Beszélgettem a versenyzőkkel, érdekes volt, sok ötletük van a jövőt illetően. Érdekes felvetés, hogy néha, mint például Kínában, ahol a lágy és a közepes között egy másodpercnél kevesebb volt a különbség, nagyobbakat lépjünk, mondjuk kemény, lágy, ultralágy kombinációval. Hat keverékünk van (a szuperkemény amolyan tartalék, nem tervezik bevetni a szezonban – a szerk.), szóval megvan a rendszerben a rugalmasság ehhez.”

“Akár még a hiperlágyat is lehetne kvalifikációs gumiként használni, de a jelenlegi szabályok szerint azt kellene használni a versenyen is, szóval nem könnyű kérdés ez. Mindent mérlegelni kell.”