A McLaren három keserves hondás idény után 2018-ra a Renault erőforrásaira váltott, úgy voltak vele, hogy az általuk a mezőny egyik legjobbjának tartott kasztnijuk és a relatíve versenyképes francia motor kombinációjával az élmezőny lehet a cél.

A wokingi csapatnál aztán a téli tesztek, majd az idénykezdet után igen gyorsan lejjebb tekerték az elvárásokat, mert ugyan jó adag szerencsével Fernando Alonso minden hétvégén pontokat hozott, a valós versenyképesség terén igazából a mezőny utolsó harmadába tartoztak.

A Spanyol Nagydíjra jelentősen frissített autót vitt a csapat, Alonso pedig úgy érzi, mostanra beérték a középmezőny elejét, a Renault-t és a 2018-as negyedik erőnek látszó Haast.

“Tudtuk, hogy a fejlesztésekkel előrébb kerülünk a középmezőnyben. Jó előrelépést értünk el. Bakuban nyolctizedes hátrányunk volt a Renault-hoz képest, Kínában kilenc, de itt (Spanyolországban) már egy szinten voltunk az időmérőn és a futamon is” – magyarázta a Spanyol Nagydíj után.

“Úgy gondolom, beértük a Renault-t, és valószínűleg a Haast is, de a három élcsapat a miénkkel egyező tempóban fejleszti az autóit, így a hozzájuk viszonyított különbség sajnos megmaradt” – tette hozzá.

Alonso a Spanyol Nagydíj időmérőjén az idei szezonban először bejutott a Q3-ba, a versenyen a 8. helyről indult és abban a pozícióban is intették le, előtte a nagyokon kívül egy Haas és egy Renault végzett.

Forrás: Fotó: Europress