A Forma-1 a 2017-es, átfogó aerodinamikai szabálycsomagnak köszönhetően jelentősen gyorsabb lett, ám ez a verseny minőségén nem javított sokat, sőt, egymás követése, és ebből fakadóan az előzés a korábbiaknál is nehezebbé vált.

Ennek ellensúlyozására nemrég a Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1-es Bizottság – a csapatok többségének szándékával szemben – az első és a hátsó szárnyat illető aerodinamikai szabályváltozásokról határoztak 2019-re.

“Számításaink szerint az új változtatás a 2016-17-es gyorsulás egyharmadát viszi majd el, szóval nagyságrendileg másfél másodpercet. Persze nehéz megbecsülni, a csapatok fejlesztései mennyit hoznak, mindenesetre összességében lassulást várunk” – mondta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) formaautós vezetője, Nikolas Tombazis.

A szakember hangsúlyozta, hogy a háttérben a csapatok és az FIA együttműködésében sosem látott léptékű kutatás folyik a 2021-re tervezett újabb nagy szabályváltozási csomag kialakítása érdekében, a mostani 2019-es módosítás pedig ugyan arra a munkára épül, de csak átmeneti, és nagyon kis területet érintő lépés, nem szabad összekeverni a kettőt.