A Ferrari nem verte nagydobra a kallantyú létezését, gyakorlatilag véletlenül értesültek róla a riválisok. Sebastian Vettel Bahreini Nagydíjon szerzett pole-ja után készültek olyan fotók a kormányról, amelyeken látszott a kapcsoló, gyakorlatilag azóta találgatják a riválisok, hogy mire való.

Érdekesség, hogy a jobb oldalon, a kuplung és a sebességváltó fülei fölött elhelyezett kallantyú csak Vettel kormányán van rajta, Kimi Räikkönen nem használja.

A Forma-1-es szakírók azt gyanítják, hogy a Ferrari találhatott egy okos megoldást arra, hogy menet közben változtasson az autó egyes beállításain. Sőt, valószínű, hogy kanyarokban lehet állítani a kallantyú segítségével valamit az autón, mert az elhelyezése alapján akkor a legkönnyebb működtetni, amikor a kormánykerék el van fordítva.

Talán van összefüggés, talán nincs, mindenesetre az FIA éppen a hétvégi Azeri Nagydíj előtt küldött körbe egy új direktívát a csapatok között. Ebben figyelmeztették a csapatokat, hogy szabálytalannak tekintenek minden olyan motorüzemmódot, amely kizárólag a kifugógázok hatékonyabb aerodinamikai felhasználását célozza – ha a kapcsolónak esetleg ilyen funkciója volt, Vettel Bakuban már nem használhatja.

Önmagában egyébként nem szokatlan, hogy a versenyzők a lehető legjobban testreszabott, egyéni igények szerint kialakított kormányokat használnak, a riválisok azonban a konkrét esetben valami trükköt sejtenek a megoldás mögött.