Bár a befújt diffúzorok 2014-re eltűntek a Forma-1-ből, a kipufogógázok aerodinamikai célú felhasználásával azért továbbra is próbálkoznak a csapatok, 2018-ban a Renault megfújt hátsó szárnya keltett leginkább feltűnést.

A francia csapat megoldását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyan nem ítélte szabálytalannak, a felügyelőszervezet egy friss körlevélben nyomatékosan felhívta a csapatok figyelmét, hogy a kipufogós aerodinamikai megoldásokhoz kapcsolódó motorüzemmódok terén nem lesznek elnézőek.

Az FIA formaautós műszaki főellenőre, Nikolas Tombazis azt írta, hogy “nem engedélyezett” semmilyen motorüzemmód, amelyik valós teljesítménynövelés vagy a megbízhatóság növelése nélkül, kizárólag a kipufogógáz-áramlás (és ezzel az aerodinamikai hatékonyság) növelését célozza.

Tombazis leszögezte, hogy mivel gyakorlatilag lehetetlen egy minden eshetőséget lefedő szabályt alkotni ezt illetően, az FIA minden egyes esetet, megoldást egyedileg bírál el.

A kipufogós trükközés visszaszorítására 2017-re középre helyezték az egyetlen kivezetést, 2018-ra pedig betiltották a kis nyeregszárnyakat (monkey seat), mám Tombazis szerint 2019-re még tovább kell gondolni a kipufogó elhelyezését.

“A téma már felmerült a Technikai Munkacsoport (TWG) legutóbbi értekezletén, de úgy érezzük, még nem találtunk kielégítő megoldást, ezért a TWG következő ülésén is folytatjuk a téma megvitatását, a cél, hogy olyan kipufogópozíciót találjunk, amely egyértelműen kizárja a közvetlen aerodinamikai előnyszerzést, és ezzel a motorüzemmódok ellenőrzésének szükségességét” – közölte a szakember.

Forrás: Fotó: Europress