A McLaren 2017 végén, három év küszködés után búcsút intett a Hondának, a wokingi csapat gyakorlatilag motorszállítót cserélt a Red Bull kisebbik alakulatával, a Toro Rossóval: az angolok megkapták a Renault-erőforrást, míg a japán gyártó a faenzaiakhoz csatlakozott.

Egyelőre nem egyértelmű, hogy jól döntött-e a McLaren, ugyanis a Toro Rosso egészen versenyképesnek tűnik a Hondával, Bahreinben Pierre Gasly a 6. helyre kvalifikált az autóval (Alonsóék a 13-14. helyet hozták), a futamon pedig a 4. helyen intették le a franciát, míg Alonso és Vandoorne a 7-8. pozícióban ért célba, ugyanakkor a wokingiak számára bevallottan az azonos motort használó Red Bull a mérce.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is arra mutatott rá most, hogy a McLarennél hibát követtek el a motorszállító-váltással:

“Alonso a Red Bullt szeretné támadni, de egy Toro Rosso mögött volt (Bahreinben). A McLaren nem lehet olyan nagyszerű, nem csak a Honda-motor miatt voltak lassúak, a Renault-val is az utolsók az egyenesekben” – mondta a Red Bull-fejes a német uto Motor und Sportnak.

“És nem is csak egy egyre javuló motort veszítettek, egy csomó pénzről is lemondtak” – tette hozzá az osztrák.

A mclarenes Stoffel Vandoorne a francia Auto Hebdónak így nyilatkozott:

“Mindegy, milyen motor van az autóban, a Forma-1-ben mindig nyomás alatt vagyunk. Egyértelműen a Red Bullt határoztunk mérceként magunknak, így logikus, hogy mások is hozzájuk mérnek minket. De még csak a szezon elején járunk, szóval várjuk még meg az új alkatrészeket, hogy pontosabban lássuk, hol is állunk az erősorrendben.”

Ami a Toro Rossóban – és jövőre már jó eséllyel a Red Bullban is – dolgozó Hondát illeti, az idei javulás más riválisok figyelmét sem kerülte el, a középmezőnyben a kisebbik Red Bull-alakulat közvetlen ellenfelének számító Haas-Ferrari pilótája, Romain Grosjean is elismerően beszélt a japánok munkájáról:

“Annak nem örültem, hogy (Bahreinben) előttünk voltak, de annak örülök, hogy a Honda a Toro Rossóval együttműködésben ilyen szépe eredményt hozott. Az időmérő után mindenki úgy volt vele, hogy a futamon úgyis visszaesnek majd, de végül nem így történt, hozták a 4. helyet. Általában a Forma-1 szempontjából ez nagyszerű.”

Grosjean szerint a középmezőnyben igen izgalmas csata jön idén:

“Melbourne a Haas, Renault, McLaren, Toro Rosso volt a sorrend; Bahreinben a Toro Rosso, mi, a Renault és a McLaren. Nagyon szoros, nagyon izgalmas, tudjuk, hogy mind az időmérőn, mind a futamon mindent bele kell adni.”