Bár a téli tesztelés meglepően jól sikerült a McLaren után az idei évtől már a Toro Rossóval dolgozó Hondának, az idény első versenyhétvégéje már nem volt olyan sima: Pierre Gasly mindössze 13 kör után kiszállt az Ausztrál Nagydíjról, ugyanis autójában meghibásodott a hőenergia-visszanyerő (MGU-H), a probléma miatt pedig a belső égésű motor és a turbó is károsodott.

A hétvégi Forma-1-es Bahreini Nagydíjra mindkét Toro Rossóban erőforrás-részelemeket cserélnek, a japán gyártó F1-es főnöke, Tanabe Tojoharu közlése szerint Gasly új MGU-H-t, belső égésű motort és turbót kap, míg csapattársánál, Brendon Hartley-nál elővigyázatosságból cserélik az MGU-H-t és a turbót.

Mivel a 2018-as idényben a 21 forduló alatt már csak három-három belső égésű motort, turbót és MGU-H-t, valamint két-két mozgásinergia-visszanyerőt (MGU-K), akkumulátort és vezérlőelektronikát lehet szabadon felhasználni, nem fest jól, hogy a Toro Rossó-sok egy futam után túl vannak a keret egyharmadán. Büntetés természetesen egyelőre nem jár, sőt, a jövőben akár még a Melbourne-ben használt elemeket is visszaszerelhetik, ha sikerül őket megjavítani, ám az is biztos, hogy ez nem jött jól a Red Bull kisebbik csapatának.