A 2017-es nagy szabályváltozási csomag keretében a Forma-1-es autók (maximális) szélessége 180-ról 200 cm-re nőtt. A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint a hangsúlyosabb, hatékonyabb aerodinamika mellett ez is szerepet játszik abban, hogy az F1-ben megint nagyon nehéz előzni.

“Úgy érzem, hogy a szélesebb gumik, szélesebb autók egyszerűen több helyet foglalnak a pályán. Így nehezebb tiszta levegőt találni. Lassan ott tartunk, hogy egyes pályákon már gond lesz a versenyzéssel, mármint nem lesz belőle sok. Szerintem a keskenyebb autók jók voltak. Mint a motorkerékpároknál: mivel keskenyek, mindig van hely az előzésre – pedig ők 30 másodperccel lassabbak körönként, ez meg azt is bizonyítja, hogy nem minden a köridő. Kell, hogy képesek legyünk csatázni, mert ez adja a show-t” – magyarázta az ausztrál az Autosportnak.

Ricciardo szerint a 2009-2016 között használt aerodinamikai szabályrendszer plusz a 2014-ben bevezetett új motorok kombinációja volt az ideális mix:

“A mi mércénk szerint lassúk voltak az autók, de a nézők nem igazán képesek ekkora különbséget észlelni. A versenyzés viszont… Lehetett követni, lehetett előzni. Ha az előzésekről van szó, szerintem 2014 jó volt.”

“Az autók aerodinamikailag nagyon erősek most. Látszik, mennyi elem van az oldaldobozokon. Ütősen néz ki, de emiatt a követő autó bajban lesz. Mostanra eljutottunk oda, hogy Barcelonában nagyon gyorsak vagyunk, a 2-3-as, a 9-es kanyart is padlógázon vesszük. Ez szép, de minél gyorsabbak vagyunk, annál nehezebb lesz követni és előzni. Szóval mit szeretnénk: 1:25 helyett 1:22-es köröket futó autókat, amikkel aztán nem lehet csatázni vasárnap, vagy lassabb autókat, amikkel viszont lehet versenyezni?”