Noha az idei szezonban már csak három motort használhatnak fel büntetlenül a csapatok, és emiatt a fejlesztések fókuszában a megbízhatóság állt, a Ferrarinak sikerült tíz lóerőt találnia az Ausztrál Nagydíjra.

A melbourne-i specifikáció 062EVO kódnéven fut, a Motorsport.com szerint Corrado Iotti motorfejlesztési igazgató elsősorban a kis és közepes tempónál realizálható teljesítménynövekedésre koncentrált.

A Ferrari számításai szerint az ebben a tartományban való javulás jelenti a legnagyobb segítséget a jobb köridő elérésében.

A Ferrari több ponton is változtatott motorján, a turbófeltöltő például könnyebb lett, és gyorsabban szállítja a korábbinál nagyobb teljesítménytöbbletet. Az MGU-H töltése is hatékonyabbá vált.

A Ferrari egyetlen aggálya, hogy nehezebbek lettek az autók tavalyhoz képest, ami növelheti a fogyasztást. Ezen a területen már tavaly is hátrányban volt a Ferrari, többször is előfordult, hogy takarékoskodás miatt kellett letekerni a motort a futamok utolsó fázisában.