Miután három év alatt sem sikerült komoly előrelépést elérni, a McLaren 2017 őszén szakított a Hondával, az idei évtől a Renault motorjaival versenyez, míg a franciák eddigi partnere, a Toro Rosso lesz idén a japánok csapata.

Bár az együttműködéstől sokat remél a Red Bull, hiszen pletykák szerint a 2018-as idény végén tőlük is válna a Renault, így a Honda lehet az egyetlen partnerük, a japánok pillanatnyi hozzáállása nem túl biztató: Szakurában felkészültek arra, hogy az új fejlesztésű erőforrás megbízhatatlansága esetén a 2017-es változatot küldjék pályára idén is.

“Nagy segítség, hogy 2018-ra maradunk az alapkoncepciónál, csak a teljesítményen és a megbízhatóságon kell javítani. Még nem véglegesítettük a 2018-as specifikációt, de legalább van vészforgatókönyv, a 2017-es változat használata. Szóval meggyőződésem, hogy jól kezdhetjük majd az évet” – mondta a Motorsport.comnak a Honda év végével leköszönt F1-es főnöke, Haszegava Juszuke.

A távozó főnök, akinek feladatait két szakember, Aszaki Jaszuaki és Tanabe Tojoharu veszi át, azt mondja, a 2017-re az alapjaitól újratervezett motorral jó irányba indultak, a probléma csak az volt, hogy a téli tesztelés kezdetére nem sikerült befejezniük a fejlesztést, de az idény során elvégzett munka után minden esélyük megvan rá, hogy 2018-ban beérjék a többi gyártót:

“Gyakorlatilag ugyanolyan koncepciót készítettünk, mint a többiek, így ilyen értelemben semmi akadálya annak, hogy felzárkózzunk hozzájuk.”