A Forma-1-es csapatok technikai főnökei még novemberben tárgyaltak az F1 állandós sportigazgatói, egyben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki főmegbízotti posztját is betöltő Charlie Whitinggal a trükkös első felfüggesztésekről. A gyanú szerint több csapat is úgy tervezte az első felfüggesztést, hogy kanyarodás közben az orr és az első szárny a lehető legközelebb kerüljön az aszfalthoz, növelve ezzel a leszorítóerőt, azaz a tapadást és így a kanyarsebességet.

Úgy tudni, a Ferrari támogatta a trükközés kizárását, a Red Bull a felfüggesztések fejlesztésének szabadsága mellett érvelt, míg a Mercedes egyenesen az aktív felfüggesztések alkalmazásának újbóli engedélyezését javasolta megoldásként

Whiting a héten végül új műszaki irányelvet küldött ki a csapatoknak, amelyben leszögezte, hogy a 2018-as autóknál a hasmagasság akadásig tekert kormány esetén is legfeljebb 5 mm-rel lehet mélyebb, mint előtte.

Az FIA-fejes a körlevélben megjegyezte, hogy az idény során világossá vált, hogy egyes autókon a kormányzás a véletlenszerűnél nagyobb mértékben befolyásolja az első hasmagasságot, ami aerodinamikai előnyt jelenthet. A szakember egy 1993-as FIA-döntésre hivatkozott, miszerint “tilos bármilyen rendszer, eszköz vagy eljárás, amely a versenyző mozgásának következtében módosít az autó aerodinamikai karakterisztikáján”, így a jelenlegi trükkös kormány-felfüggesztés rendszerek szabálytalanok.

Nagy kérdés, hogy a 2018-as autó fejlesztésében már jócskán benne járó csapatok nekiállnak-e módosítani a terveket, vagy bíznak benne, hogy egyszerűen megússzák az ügyeskedést.

“Én úgy sejtem, hogy ezt úgysem lehet ellenőrizni, így csapatok egyszerűen figyelmen kívül hagyják (a szigorítást). Ez csak az FIA álláspontja és nem igazi szabály. Nem lesz változás” – mondta a Motorsport.comnak egy névtelenül nyilatkozó csapattag.

A végső választ valószínűleg csak a 2018-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon kapjuk meg, az FIA műszaki ellenőre és/vagy a rivális csapatok jelentése alapján Melbourne-ben dönthetnek majd az esetlegesen gyanús felfüggesztések szabályosságáról a versenybírók.

Forrás: Fotó: Europress