A Forma-1 nézőközönsége jelenleg elég korosnak számít, a versenyzői szakszervezet, a GPDA 2015-ös globális felmérése szerint akkor 37 év volt az átlagéletkor, és a nézők háromnegyede már legalább tíz éve követte a sportágat, azaz kevés az új és fiatal néző.

A korábbi F1-vezér, Bernie Ecclestone nem is nagyon hajtott a fiatalokra, az internetről, a közösségi médiáról bevallottan azt sem tudta, eszik vagy isszák, ő a potenciális Rolex-vásárlókat akarta megszólítani.

Az F1 irányítását idén átvett amerikai Liberty Media változtatni akar ezen, az új vezér, Chase Carey az egyik legfontosabb feladatnak látja a nézők új generációjának megszólítását, bevonását:

“Először is talán azokat kell meggyőznünk, akik a kezdetek óta szurkolók, akik megszerették azt, amin felnőttek. Ők adják a sport alapját, ezek a nézők kulcsfontosságúak” – mondta a francia Auto Hebdónak a tervezett újítások, reformok tekintetében.

“De új közönséget is szeretnénk bevonni, ehhez pedig olyan megoldásokra lesz szükség, amelyek a hagyományok tiszteletben tartása mellett – hiszen ezek teszik különlegesség az F1-et – új embereket is képesek ide vonzani. Új generációt kell megszólítanunk.”

A Liberty sok mindennel próbálkozik, ott volt például az igen sikeres londoni utcai dzsembori, de ugyancsak ott volt az elég kínos austini produkció, amikor a küzdősport-konferanszié Michael Buffer bakizgatta végig a pilóták bemutatását, ami sokakat kiábrándított.

“Az elsődleges a pályán zajló show. A show szót használom, ugyanis arra van szükség. Jobbá tehetjük a versenyt, javítanunk kell az akciókon, erre építve szeretnénk megragadni a nézőket” – fogadkozott Carey.