Röviden – Autó típus
Ez a kérdés?Ez a válasz

A Forma-1 gumiszállítója 2018-ra már hétféle száraz keveréket készít, az egy fokozattal a lágyabb irányba tolt 2017-es paletta mellé felvették a szuperkeményet és a hiperlágyat is.

Az előbbit egyáltalán nem tervezik használni, hétfőn pedig kiderült, hogy az első három futamon az utóbbit sem fogjuk látni, miután a Pirelli közzétette a 2018-as idény első három fordulójára, az Ausztrál, a Bahreini és a Kínai Nagydíjra szánt kiosztását.

A szabályok előírják, hogy a tengerentúli futamok esetén legalább 14 héttel a verseny előtt közölni kell a kínálatot, ezért tudjuk már ilyen korán, melyik gumik közül válogathatnak a csapatok. Nagy meglepetés nincs, a kötelező választások megmaradtak – egy szett a leglágyabból az időmérőre, egy-egy garnitúra a két keményebből a versenyre –, újdonság azonban, Sanghajra a Pirelli nem egymást követő keverékeket kínál, a közepes és a lágy mellé a szuperlágyat átugorva az ultralágyat viszik majd.