A múlt héten jelentették be, hogy bő három évtizedes távollét után az Alfa Romeo visszatér a Forma-1-be, az olasz márka a Fiat Chrysler- és Ferrari-elnök Sergio Marchionne machinációi után a Ferrari-motorpartner Sauber névadó szponzoraként lesz ott a rajtrácson.

A Ferrari még egy csapatnak, a Haasnak szállít erőforrásokat, és a nemzetközi sajtóban máris felröppent hogy az amerikai csapattal is hasonló üzletet kötne Marchionne, rajtuk keresztül a Maseratit hozná vissza a száguldó cirkuszba, akár már 2018-ban.

A pletykák szerint a háromágú szigonyos márka évi 20 millió dollárért lenne a Haas névadója, ami gyakorlatilag fedezné a Ferrari felé a motorköltségeket – Marchionne a cégbirodalom egyik kasszájából a másikba pakolná a pénzt.

“Lehetséges-e a Haas-együttműködést a jelenleginél erősebbé tenni? A válasz valószínűleg igen. Messze vagyunk még attól, hogy ez megtörténjen, de lehetséges. Meglátjuk, az idő majd választ ad” – mondta Machionne pár napja, amikor a Sauber- és a Haas-kapcsolat összehasonlítására kérték.

Az Alfa Romeóhoz hasonlóan a Maseratinak is igen régre visszanyúló Forma-1-es múltja van, az 1950-es években a sportág egyik élcsapatát működtették, olyan legendás nevek vezettek náluk, mint Jean Behra, Jose Froilan Gonzalez, Stirling Moss és persze az 1957-ben velük világbajnoki címet nyerő Juan Manuel Fangio.

A Maserati 1957-ig működtetett gyári csapatot, autóik privát csapatoknál egészen 1960-ig futottak, a cég a Cooper motorszállítójaként egészen a 60-as évekig jelen volt az F1-ben.