A Forma-1-es szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon az Aston Martin elnök-vezérigazgatója azt nyilatkozta, a 2021-es tervezett reformok fényében egyre valószínűbb a cég komoly F1-es szerepvállalása, ő maga folyamatosan puhítja az igazgatótanácsot ebben a kérdésben.

Andy Palmer azóta elárulta, hogy máris folyik a munka, nagyágyúkkal terveztetik az F1-es motorjukat, a Ferrari F1-es motorprogramjában 2004 és 2007 között vezető beosztásban dolgozó Jörg Ross és a maranellóiak közelmúltbeli motorfőnöke, az eddig tanácsadóként alkalmazott Luca Marmorini viszi a projektet.

“Lucát is teljes állásba szerződtettem, hogy segítsen a motor koncepciójának kidolgozásában. És itt van Jörg Ross, aki egy ideje már a motorfejlesztéseinken dolgozik, ő is a Ferrarinál volt az F1-ben. Ő is az F1-es projekten dolgozik. Szóval most már két jó szakember foglalkozik a motorunkkal” – magyarázta a Motorsport.comnak.

Az Aston Martin-vezér ugyanakkor hozzátette, hogy még nagyon az elején járnak, alig pár hete kezdték meg a munkát.

Érdekesség, hogy a veterán szakújságíró, Joe Saward paddockbeli értesülések alapján arról tudósít, hogy a 2021-es új formulára a Red Bull, az Aston Martin, a McLaren és a Cosworth akár együtt is készülhet, a közös befektetéssel és know-how-val fejlesztett erőforrásokat pedig aztán mindenki a maga neve alatt használhatja majd, míg a Cosworth független szállítóként adhatja el a motorokat a kiscsapatoknak.