A Forma-1-ben a jövő évtől kötelezően ott lesz majd a fejvédő keret, az úgynevezett glória. A biztonsági eszköz látványa finoman szólva is megosztó, de a csapatoknak, pilótáknak más téren komolyabb gondot is jelenthet majd.

A glória kötelezővé tételével a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2018-ra 6 kg-mal megemelte az autók súlyhatárát, ugyanakkor az Auto Motor und Sport szerint az eszköz tokkal-vonóval 14 kg-ot jelent, így összesen akár fél másodperces lassulást is hozhat körönként.

Ahogy korábban a hibrid komponensek kapcsán, most a glória miatt is bajban lesznek a nagyobb termetű, nehezebb versenyzők.

“Mi is látjuk ezt, téma a dolog” – mondta az Autosportnak a súlyhatárról a renault-s Nico Hülkenberg. “Politikai kérdés, a csapatoknak meg kellene egyezniük az emelésről, de némelyik alakulat nem akarja, szóval probléma, igen.”

“Magasabb, nehezebb pilótaként nekem biztosan egy kis hátrányt jelent majd. A csapatnál már szóltak, hogy jövőre gond lehet nálam az autó súlyával, így esetleg fogyóznék-e. Nemet mondtam.”