Bár a pilóták és a csapatok korábban elutasították, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyáron saját hatáskörben úgy döntött, 2018-tól kötelezővé teszi a Forma-1-ben (és más szériákban) a 2016 óta tesztelt fejvédő gyűrűt, az ún. glóriát.

A csapatok őszig amiatt voltak bajban, mert az FIA nem közölt pontos paramétereket az eszközhöz, azóta pedig egyszerűen a glória integrálása jelent kihívást, hiszen a fejvédőnek a kötelező törésteszteken is át kell mennie.

“Nagy feladat az autóra való felszerelés. Még mindig dolgozunk rajta, az integráció elég nehéz. Elég komoly terhelésekre kell felkészülni, szóval inkább a strukturális, mint aerodinamikai szempontból van hatása a dolognak” – nyilatkozta a Williams technikai főnöke, Paddy Lowe a Motorsport.comnak.

“Úgy gondolom, a teljesítményre is hatással lehet majd. A fő kérdés az lesz, ki milyen hatékonyan képes megalkotni a terhelést elbíró rögzítéseket, mennyi tömeget jelent ez, hiszen minden a tömegről szól. Az aerodinamikai hatás kicsi, ilyen szempontból nem volt nagy kihívás, nem jár sok hátránnyal. Ebben is van egy kis játéktér, de nem sok” – fejtegette.