2015 tavaszán merült fel először, hogy a Forma-1-es versenyzők életjeleit a távolból monitorozzák. Azóta elkészültek a fejlesztések, és miután a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull versenyzőivel a Magyar Nagydíj hétvégéjén eredményesen tesztelték a rendszert, 2018-tól be is vezetik a biometriás érzékelőkkel ellátott kesztyűket, közölte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

A kesztyűkbe belevarrandó eszköz egy mindössze 3 mm-es szenzor, amely a verseny pulzusát és véroxigénszintjét méri, a jövőben pedig egyéb funkciókkal is bővíthető lesz, mint például a légzésszám és a testhőmérséklet ellenőrzése.

Az FIA helyettes orvosi vezetője, Ian Roberts a szervezet AUTO című folyóiratának adott interjújában beszélt az újításról.

“Tudjuk, hogy az ellátás szempontjából kulcsfontosságú az életjelek megfigyelése, a balesetet szenvedett autóversenyzőkre is áll ez. A lehető leghamarabb szeretnénk megfigyelni és felmérni az állapotukat, azonban a jelenlegi eszközök nehézkesek és csak a baleset bekövetkezte után vethetők be. És persze vannak olyan esetek, amikor nem is tudunk azonnal hozzáférni a versenyzőhöz, pedig ha nem vagyunk a közvetlen közelében, akkor igen kevés információhoz juthatunk” – magyarázta az orvos, hozzátéve, hogy például Carlos Sainz 2015-ös szocsi baleseténél nagyon jól jött volna a távoli megfigyelés lehetősége.

“A pontos megfigyelés lehetetlen volt, amíg oda nem értünk hozzá, viszont ez nem volt lehetséges egészen addig, amíg le nem szedtük róla a védőkerítést. Ha lett volna távoli megfigyelés, akkor még jobban végezhettük volna a mentést.”

“Ezzel az új technológiával azonnal adatokhoz jutunk majd, amint balesetet szenved a versenyző, az első pillanattól megfigyelés alatt tarthatjuk majd a mentés és a szállítás folyamán is.”