A Volkswagen-csoport két márkáját, a Porschét és az Audit már hosszú-hosszú évek óta emlegetik a Forma-1-gyel kapcsolatban, azonban a németek azóta sem szánták rá magukat a belépésre, helyette a hosszú távú világbajnokságnak búcsút intve mind az Audi, mind a Porsche a Forma E-ben próbál szerencsét.

A Volkswagen motorsport-igazgatója, Bernhard Gobmeier az Autosportnak adott interjújában elmondta, hogy véleménye szerint a Forma-1 jelenleg bődületesen drága (a résztvevőknek is) ahhoz képest, hogy mit nyújt a szórakoztatás terén, ha nem változtatnak a pénzügyeken, baj lesz.

“A Forma-1 veszélyes úton jár. Költséges. A négy nagyon kívül az összes csapat pénzügyi gondokkal küzd. A pályák pedig nem bírják kifizetni a rendezési díjakat. A személyes véleményem az, hogy a drágasága miatt az F1 igen veszélyes úton jár.”

“A Mercedesnél 1500 ember dolgozik a Forma-1-es projekten, és akkor a beszállítókat még nem is számoltuk. Nagyjából 2000 ember dolgozik két autó versenyeztetésén. Csak gondoljunk bele, milyen magasak a bérköltségek Angliában és milyen drágák az alapanyagok.”

Bár a kis- és középcsapatok egy évtizede lobbiznak érte, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig próbálkozott is már, a Forma-1-ben eddig nem sikerült kiadási plafont bevezetni, az elszálló kiadások miatt pedig már a szponzorok sem kapkodnak az F1-ért.

“A szponzorok száma csökken, és a nézőszám is. A nagy szponzorok, mint a dohánycégek, már eltűntek, és a kisebb szponzorok is fogyogatnak. Ugyanakkor viszont egyre emelkednek az autók költségei. Valami nagyon nincs rendben.”

“A MotoGP veri az F1-et a show tekintetében, százszor jobb. Nem is lehet összehasonlítani. A MotoGP és a betétversenyei, és a World Superbikes is jobb az F1-nél.”

Az F1 idén érkezett új tulajdonosa, a Liberty Media szeretné a sportág bevételeinek elosztását egyenlőbbé tenni a jelenlegi, 2020-ig élő szerződések kifutása után, de már most látszik, hogy Chase Carey-éknek nehéz dolga lesz, a Ferrari, a Red Bull biztosan nem mond majd le évi több tízmillió dollárról a sportszerűség nevében.