Tipikus kánikulai időben (30 Celsius-fokos levegő és 55 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel az autók a Hungaroring rajtrácsára a 32. Forma-1-es Magyar Nagydíj startjához.

A pole-ból a bajnoki éllovas, 50. ferraris versenyén induló Sebastian Vettel, mellőle csapattársa, Kimi Räikkönen indulhatott. A második sorból Valtteri Bottas, valamint az ötszörös hungaroringi győztes, de az időmérőn küszködő Lewis Hamilton, a harmadikból a Red Bull párosa, Max Verstappen és Daniel Ricciardo, majd a mclarenesek, Fernando Alonso és Stoffel Vandoore, az ötödikből a Toro Rossó-s Carlos Sainz és a reanult-s Jolyon Palmer kezdhetett – az utóbbi négy pilóta Nico Hülkenberg öthelyes hátrasorolásával lépett előre egyet.

A Williamsnél a rosszullét miatt kidőlt Felipe Massát helyettesítő Paul di Resta a 19. helyről vághatott neki a versenynek.

Érdekesség, hogy a Magyar Nagydíj győztese 2004 óta nem nyerte meg az aktuális világbajnokságot.

A Pirelli a futam előtt a kétkiállásos stratégiát egy kicsit gyorsabbnak jósolta, hozzátéve ugyanakkor, hogy az előzések nehézsége miatt kockázatot jelenthet kétszer meglátogatni a bokszutcát, így aki mer, az nyerhet az egy kiállással. A két kiállás tekintetében a Red Bull állt legjobban, hiszen Verstappennek és Ricciardónak maradt egy érintetlen szett ultralágya is.

Az első etapra csak a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat (16.) és di Resta (19.) választotta a tartósabb lágy keveréket, a többi autón az ultralágyak voltak.

Rajt/1. kör: A lámpák kialvásakor a Ferrarik jól léptek el, de a Red Bull-osok támadni kezdték a Mercedes versenyzőit. Bottas előttük tudott maradni, Hamiltont viszont megelőzték, ugyanakkor viszont Verstappen oldalról nekiütközött Ricciardónak a 2. kanyarban, aki defektet kapott és a hűtővize is kifolyt. Az ausztrál kiesett. Beküldték a biztonsági autót. Az első kanyarban Hülkenberg és Magnussen is koccant, a Red Bull-osokat és az utóbbi két pilóta esetét is vizsgálat alá vonták.

2. kör: A sorrend: Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Perez, Vandoorne, Ocon, Palmer, Hülkenberg, Magnussen, Kvjat, Stroll, Grosjean, Wehrlein, di Resta és Ericsson.

6. kör: A biztonsági autó elengedte a mezőnyt, Verstappent támadni kezdte Hamilton, az első és a második kanyarban próbálkozott, de sikertelenül.

7. kör: Verstappen 10 másodperces időbüntetést kapott, amit a bokszkiállásánál kellett letöltenie.

10. kör: A Mercedes garázsbeli IT-problémákat jelzett Hamiltonnak a rádión, az angol nem felelt.

12. kör: A Mercedes rádiója megjavult, visszaállt a kapcsolat a pitwall és az angol között.

20. kör: A top10 sorrendje: Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Perez, Vandoorne és Ocon. Mögöttük Palmer csapatutasításra átengedte a 11. helyet Hülkenbergnek.

21. kör: Grosjeannál (16.) lassú defektet észlelt a csapat, a bokszba hívták, lágyakat kapott. A 19. helyre esett vissza. A haasos francia versenye néhány kanyar után véget ért, rádión értesítették, hogy a jobb hátsót rosszul rögzítették, félre kell állnia.

25. kör: Vettel a rádión jelezte, hogy a kormány az egyenesben balra áll, kérdésre megerősítette, hogy fokozatosan romlik a helyzet.

26. kör: A Mercedesnél folytatódtak a rádióproblémák, Hamiltonnal egyirányú bokszutca-pilóta kommunikációra volt lehetőség, Bottasszal tudtak beszélni.

31. kör: A williamses Stroll (15.) és a mercedeses Bottas (3.) kereket cserélt. A finn az 5. helyre tért vissza a lágy gumikon.

32. kör: Hamilton is cserélt, megkapta a lágyakat, ő vette át az 5. helyet.

33. kör: Vettel is lágy gumikra váltott, a 3. pozícióba tért vissza a pályára.

34. kör: Räikkönen is megkapta a lágyakat, épp Vettel mögé gurult vissza. Nem véletlenül. Bár a rádión a finn jelezte, hogy még kint maradhatott volna, megolt a tempója, a Ferrarinál nem akarták a bajnoki éllovas elé tenni.

36. kör: A rajt óta egymással birkózó Sainz és Alonso is lágyakra váltott. A mclarenes a friss gumikon támadni kezdett, de nem történt pozíciócsere.

37. kör: Hamilton Bottas nyakára ért.

38. kör: Alonso az első kanyarban, majd a másodikban is támadta Sainzot, az utóbbiban sikerült is megelőzni fiatal honfitársát.

39. kör: Räikkönen a rádión jelezte, hogy Vettel túl lassú, ő pedig tehetetlen, miközben a Mercedesek utolérik őket. Vettelt közben arra figyelmeztették, hogy ne nagyon használja a kerékvetőket.

43. kör: Az addig vezető Verstappen is kiment kereket cserélni, az időbüntetés letöltése és a lágyak felvétele után az 5. helyre tért vissza. A mclarenes Vandoorne is cserélt (12.). Lassú volt a dolog, ugyanis beérkezéskor túlszaladt két arasznyit, arrébb lökte az emelős szerelőt is.

44-45. kör: Megjavult Hamilton rádiója, rögtön jelezte, hogy jó a tempója, hagyják, hogy használja is, azaz hadd előzze meg Bottast és eredhessen a Ferrarik után.

47. kör: Bottas a csapat utasítására az 1. kanyarban elengedte Hamiltont.

49. kör: Rádión arról biztosították Bottast, hogy ha Hamiltonnak nem sikerül megelőznie Räikkönent, vissza fogja adni neki a 3. helyet.

50. kör: A top10 sorrendje 20 körrel a leintés előtt: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Alonso, Sainz, Perez, Ocon és Vandoorne.

52. kör: A Mercedes a rádión öt kört adott Hamiltonnak az előzésre. Gyerekjáték, mi? – felelte gunyorosan az angol.

55. kör: Räikkönen Vettel DRS-távolságába ért, Hamilton hajszállal azon kívül követte a ferraris finnt. Az élmezőny közben folyamatos lekörözéseket végzett.

57. kör: A csapat még öt kört adott Hamiltonnak az előzésre.

60. kör: Magnussen (11.) a 2. kanyarban simán kivezette a pályáról Hülkenberget. 10 körrel a vége előtt Vettel vezetett, mögötte 2 másodperccel Räikkönen, ő mögötte egy másodperccel Hamilton, majd Bottas, Verstappen, Alonso, Sainz, Perez, Ocon és Vandoorne haladt a pontszerző helyeken.

63. kör: A Massa-pótló di Restát műszaki hiba miatt kiállásra kérte a csapat. A 18. helyről búcsúzott.

64. kör: Hamilton leszakadt Räikkönenről, hibázgatott, de Bottasszal szemben volt még 5 másodperc előnye.

69. kör: Nico Hülkenberg a garázsban fejezte be a versenyt

70. kör/befutó: Vettel a problémák ellenére az első helyen futott be, mögötte Räikkönen hozta a Ferrari kettős győzelmét. A német idei negyedik, második Hungaroringi győzelmét aratta. Hamilton az utolsó körön lelassított, az utolsó kanyarban visszaadta Bottasnak a 3. helyet, Verstappen előtt lett a 4.

Vettel 14 pontra növelte előnyét a bajnokságban Hamilton előtt.

Alonso az előkelő 6. helyet és a leggyorsabb kört hozta, honfitársa, Sainz lett a 7., utánuk a Force India-pilóták, majd Stoffel Vandoorne következett, a McLaren-Honda idei első kettős pontszerzését hozva.