Július 19-én eldőlt: 2018-tól bevezetik a glóriát, az eddigi leghatékonyabb új generációs fejvédelmi eszközt. A pilóták eltérő véleménnyel vannak a biztonságukat növelő, egyelőre szokatlan kinézetű eszközről, mely Charlie Whiting, a Forma-1 versenyigazgatója szerint még nem nyerte el végleges formáját.

A Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján természetesen a pilótákat is megkérdezték, mit gondolnak az új eszközről. “Buta és tudatlan dolog lenne, ha nem használnánk” – mondta Sebastian Vettel, a négyszeres világbajnok Ferrari-pilóta.

Hasonló véleményen van a mexikói Sergio Perez, valamint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is. Perez szerint a biztonságnak mindenek előtt kell állnia, Alonso nyilatkozatában pedig múltbeli baleseteket hozott fel példaként. “Ha visszamehetnénk az időben, hogy egy ilyen eszköz használatával megmentsük az életüket, szerencsések lennénk. Hogy szép-e, vagy sem, engem teljes mértékben hidegen hagy” – mondta a spanyol pilóta.

Max Verstappen másképp vélekedik a glóriáról. “Ha kisebb-nagyobb darabok repülnek le egy másik autóról, akkor nem hiszem, hogy meg tud minket védeni, ezért sem értem, miért van erre szükségünk” – mondta a Red Bull holland pilótája.

“Kell, hogy legyen ennél jobb megoldás, mert így egy olyan szakaszba lépünk az F1 történetében, ahol túl nagy a biztonság, s közben egyre kevesebb az izgalom” – nyilatkozta a Haas-pilóta, Kevin Magnussen. Szerinte a sporthoz mindig is hozzátartozott, hogy a versenyzők az életüket kockáztatják.

Nico Hülkenberg, a Renault németje szerint közel sem biztos, hogy szükséges a glória bevezetése. “Ez az új eszköz olyan esetekben nyújt védelmet, amelyek bekövetkezésének egy az egymillióhoz az esélye.”

Lewis Hamilton új oldaláról közelítette meg a problémát: “Az autóink már így is nagyon nehezek, ezért abban bízom, hogy a glória bevezetésével jelentősen megemelik a versenygépek súlyhatárát is” – említette a brit címvédő. Véleménye szerint az új szabályozás egy olyan sorozatot indít el, melynek végén körbezárt cockpitban vezetnek majd a versenyzők.

A tavalyi tesztelés során az autókon vaskos fekete karbonkeretként láttuk a glóriát, de akiknek esztétikai kifogásaik vannak, egy kicsit megkönnyebbülhetnek, ugyanis a csapatoknak lesz játéktere mind a formát, mind a színeket illetően, árulta el a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting csütörtökön.

“A csapatoknak egy standard glóriát kell használniuk, melyet egyetlen beszállító fog gyártani, és engedélyezett lesz a glória szerkezetétől független burkolat használata a felső részen, mely nem lehet 20 milliméternél nagyobb” – nyilatkozta Whiting, aki emellett megemlítette, hogy az eddig látott glóriák még csak félkész állapotúak voltak.

“20 milliméter elég soknak számít, és azt csinálnak, amit szeretnének” – mondta Whiting. Szerinte ezt a területet kihasználhatják a csapatok, hogy aerodinamikai előnyöket szerezzenek, mindamellett, hogy az eszköz miatt megváltozó légáramlatokat megfelelően irányítsák.

Ezek akár érdekes glóriákhoz is vezethetnek. Emellett akár a színezéssel is lehet játszani, mint azt a Forma-1-es grafikáiról ismert dizájner, Sean Bull is tette, aki minden pilótának egyedi festésű glóriát képzelt el – Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Nico Hülkenbrg és Valtteri Bottas számára megálmodott mintái illusztrálják cikkünket.

Forrás: Kép: Sean Bull