Az idén a Forma-1-es Monacói Nagydíj helyett az amerikai Indy 500-on induló Fernando Alonso tegnap első Indycar-tesztjén vezetett a legendás indianapolisi pályán.

Miután alkalmi csapata, az Andretti Autosport versenyzője, Marco Andretti néhány rövid etapon beállította számára a McLaren-narancs autót, a spanyol pilóta gyorsan letudta a kötelező újoncorientációs programot, de nem szállt ki, hanem még órákig gyűjtötte a köröket, a tapasztalatokat.

Alonso a ki- és levezető körökkel együtt 50 kör alatt teljesítette az előírások szerint 35 mért körből álló kötelező részt, utána gyors, lassú köröket, biztonsági autós szimulációt, bokszkiállásokat gyakorolt, és a teszt vége felé még egy kis esőt is megtapasztalt Indianapolisban. Összesen 110 kört tett meg, Alonsóék mindent kihoztak a napra engedélyezett öt gumiszettből. A kétszeres F1-világbajnok legnagyobb tempója 221,7 mérföld/óra, azaz 356,8 km/óra volt. A csapatfőnök Michael Andretti “tökéletesnek” nevezte a tesztet.

“Nem volt rossz, köszönhetően az újoncorientációnak” – mondta Alonso a teszt után. “Az első pár körön még elvettem a gázt a kanyarokban, de aztán kezdtem megérezni a tapadást, kezdtem ráérezni az autóra, próbáltam hozni a kitűzött sebességet, aztán egyszer csak mondták, hogy megvagyok az előírt keretek közötti menettel, most már csak 15 kör kellene 215 mph felett.”

“Tudtam, hogy Marco padlógázon vette az 1. kanyart, úgyhogy azt mondtam magamban, az autó képes rá, úgyhogy én is megcsinálom, 100 százalékosan meg voltam győződve róla, hogy padlógázon megyek, de a lábam külön életet élt, nem akarta az igazságot, nem működött együtt az agyammal” – magyarázta, hogy ösztönösen nem mert akkora tempóval megérkezni a félelmetes kanyarba. “De a második-harmadik körben már sikerült, sikerült ráéreznem a hely méltóságára, ráéreznem az autó természetére, a sebességre, ez maga a tiszta adrenalin.”

“A csapat nagyon segítőkész volt. Nemcsak ma, hanem az elmúlt hetekben végig, minden nap elláttak információkkal. Lenyűgöző, hogy milyen tudással érkezhettem a tesztre, már úgy jöttem ide, hogy az alapvető dolgokat nagyjából mind tudtam az autóról és a munkafolyamatokról. Marco délelőtt beállította nekem az autót, hogy az első alkalommal a legjobban érezhessem a járgányt, mindenki nagyon segített, a Honda mérnökeivel foglalkoztunk a motor beállításaival is, Gil de Ferrannal pedig az elmúlt két-három hétben áttekintettünk mindent, ami rám várt az első napon. Most, a teszt után még több dolgot nézhetünk át.”

alonso_andretti_08

Alonsóék nem lazsáltak, mivel délutánra rossz, esős időt jósoltak a meteorológusok, igyekeztek minél gyorsabban minél többet elvégezni, a tervezett ebédszünetet ki is hagyták. Az esőt végül megúszta a spanyol, de így is megtapasztalhatta, hogyan változnak a körülmények a pályán.

“Egyértelműen változtak a pályaviszonyok. Délelőtt jobbak voltak a körülmények, akkor még kevésbé volt szeles az idő. Délután elég fura volt a szél, azt viszont nem tudom megmondani, hogy jók vagy rosszak voltak a körülmények, hiszen nincs viszonyítási alapom, nem tudom, milyen a jó pálya és a rossz pálya, milyen, amikor gyors és milyen, amikor lassabb. A szél tekintetében azért romlott a helyzet a nap folyamán, az utolsó etapjaimon az egyenesekben már beszitált az autó. Nagyon érzékeny a szélre, az időjárási körülményekre, ezt már előre mondta is nekem mindenki, ma pedig én is láttam, hogy mindig készen kell állni arra, hogy ezeknek megfelelően változtassunk a beállításokon.”

Alonso tökéletes tesztjét csak egy kis baleset árnyékolta be: a spanyol 340 körüli tempóval két madarat ütött el egyszerre, az állatok egy szempillantás alatt váltak semmivé.

“Nem láttam őket. Egy madarat láttam a 3-as kanyar bejáratánál, el is vettem a gázt, hogy elkerüljem. A versenyen valószínűleg nem teszem meg, de ma megmentettem egy életet. De az első kanyarban lévő másik kettőét sajnos nem sikerült, azokat nem is láttam.”