A McLaren-Honda-partnerség harmadik évére a felek már érdemi előrelépést vártak, ehelyett 2017 a siralmas 2015-re emlékeztet. Bár kifelé még egységet és elköteleződést mutatnak, úgy tudni, a wokingiak a háttérben informálisan érdeklődtek már a korábbi motorszállítónál, a Mercedesnél az esetleges visszatérésről is.

A Honda leváltására amúgy logikus alternatívának tűnne az is, hogy a mára igen komoly autógyárat is felépített McLaren magának készítsen F1-es erőforrást házon belül, ezt azonban kizárta a cégvezér, Zak Brown:

“A McLaren Automotive egy másik cég, amelyet az F1-csapattal a közös tulajdonosok kötnek össze, és akikkel szoros együttműködésben dolgozunk. A motor McLaren-motor, de az F1-csapatnak egészen más pénzügyi igényei vannak, ezért fel sem merült ez a téma. Hogy 10 év múlva mi lesz, ki tudja, de egyelőre nincs ilyenről szó. Nem motorgyártók vagyunk, a McLaren versenycsapat és autógyártó” – idézte a Motorsport.com a tavaly ősszel menesztett Ron Dennis utódját.

melbourne_f1_edz_52

A Hondával egy időben, 2015-ben visszatért Fernando Alonso jelenlegi szerződése harmadik és egyben utolsó évét tölti a McLarennel, frusztrációját pedig egyre kevésbé képes és akarja leplezni a kétszeres világbajnok spanyol. Brown azt állítja, a viszonyuk továbbra is “egészséges”:

“Úgy gondolom, hogy Fernando versenyképes akar lenni, ha megnézzük bármelyik világbajnokot, egyikük sem elégedett, ha nem győzhet. Éppen ezért alkalmazzuk őket. Várható, hogy megjegyzéseket tesznek a versenyképességre, szerintem ebben semmi meglepő nincs, ez nem furcsa.”

“Egyikünk helyzete sem könnyű, hiszen nagyon sok interjút adunk, néha pedig eluralkodnak az érzelmek és mondunk olyasmit, amit aztán kiforgathatnak, de a kapcsolatunk továbbra is egészséges.”