2018-ra halasztanák az F1 reformját 1
2018-ra halasztanák az F1 reformját 2

2018-ra halasztanák az F1 reformját

2018-ra halasztanák az F1 reformját 16
2018-ra halasztanák az F1 reformját 17
2018-ra halasztanák az F1 reformját 18
2018-ra halasztanák az F1 reformját 19
2018-ra halasztanák az F1 reformját 20
2018-ra halasztanák az F1 reformját 21
2018-ra halasztanák az F1 reformját 22
2018-ra halasztanák az F1 reformját 23
2018-ra halasztanák az F1 reformját 24
2018-ra halasztanák az F1 reformját 25
2018-ra halasztanák az F1 reformját 26
2018-ra halasztanák az F1 reformját 27
2018-ra halasztanák az F1 reformját 28
Fotó megosztása:
2018-ra halasztanák az F1 reformját 29 Megy a vita a csapatok között a 2017-es új szabályokról, amelyekkel körönként 5-6 másodperccel gyorsították volna fel az autókat. A kezdeti nagy lelkesedés után az utóbbi hetekben már arról lehetett hallani, hogy a csapatok nem akarnak nagy forradalmat, sok területen máris visszaléptek az eredeti tervekhez képest.

“Úgy tűnik, hogy a 2017-es szabályok szerint épített autók nem lesznek olyan forradalmiak, mint eredetileg vártuk” – ismerte el Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója. “Személy szerint úgy gondolom, hogy az sem lenne túlzás, ha 2018-ra halasztanánk az átalakulást, de sokan ezt nem akarják arra hivatkozva, hogy a nézők szerint ez csak újabb egy év időhúzás lenne valós megegyezési szándék nélkül.”

A múlt hét végén felmerült, hogy esetleg visszatérne a tankolás, ezt azonban a csapatok gyorsan cáfolták, senki nem akarja ezt. A Williams csapatfőnöke, Claire Williams szerint a nagy hibrides átalakulásban ez “rossz üzenet” lenne, az autók pedig lehet, hogy gyorsabbak lennének, a stratégia viszont rém unalmassá tenné a versenyeket.

Ez a vita is jelzi azonban, hogy noha a 2016-os év már elkezdődött, a csapatok semmivel sem kerültek közelebb a végleges 2017-es szabályokhoz. Még lesz egy kis kötélhúzás, aztán muszáj lesz dönteni, az eredmény pedig várhatóan erősen kompromisszumos lesz.