A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.

Csökkentik az F1-es motorok árát

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
Csökkentik az F1-es motorok árát 14
Csökkentik az F1-es motorok árát 15
Csökkentik az F1-es motorok árát 16
Csökkentik az F1-es motorok árát 17
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
Csökkentik az F1-es motorok árát 19
Beépítési mód az autóba
Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél
Csökkentik az F1-es motorok árát 22
Fotó megosztása:
Csökkentik az F1-es motorok árát 23 Régóta megy a vita a Nemzetközi Automobil Szövetség és a Forma-1-ben érdekelt gyártók között a motorokról. Az FIA maximalizálni szerette volna a jelenlegi hibrid erőforrások árát, amire a gyártók azzal vágtak vissza, hogy a nyereségességet rajtuk kívül senki nem tudja kiszámolni, így annyiért adják, amennyiért nekik megéri.

Az FIA erre kilátásba helyezte, hogy alternatív motorformulát vezet be, az ügyben pedig szövetségesre talált a hibrideket a bevezetésüktől fogva gyűlölő Bernie Ecclestone személyében. A gyártóknak január 15-ig kell(ett) előállniuk értelmes ötletekkel az ügyben, a német Auto, Motor und Sport szerint ki is dolgoztak egy javaslatot.

Mivel rengeteg pénz és erőforrás ment el a kifejlesztésükre, a gyártók mindenképp megtartanák a jelenlegi hibrid formulát, nem akarnak alternatív motort. Ezért cserébe hajlandóak is csökkenteni a motorok árát, amivel az FIA valószínűleg elégedett lesz, Ecclestone viszont nem annyira.

Úgy tudni, hogy a jövőben évi 12 millió eurót kérnének a motorokért a gyártók, jelenleg ennél több millióval többet kell fizetni értük. A költségcsökkentést úgy érnék el a gyártók, hogy egy közös megállapodás alapján meghatározott alkatrészeket egységes beszállítótól szereznének be.

Konkrétumok később várhatók.