2008-2009 tájékán a Renault követelése volt, hogy 1,6 literes turbómotorokat vezessenek majd be a Forma-1-ben, ami 2014-ben végül meg is történt. A dolog azonban rosszul sült el a francia gyártó számára, az erőforrásuk versenyképtelen volt az első két évben.
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 1
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 2

F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok

F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok

F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 71
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 72
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 73
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 74
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 75
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 76
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 77
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 78
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 79
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 80
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 81
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 82
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 83
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 84
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 85
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 86
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 87
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 88
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 89
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 90
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 91
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 92
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 93
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 94
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 95
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 96
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 97
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 98
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 99
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 100
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 101
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 102
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 103
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 104
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 105
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 106
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 107
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 108
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 109
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 110
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 111
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 112
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 113
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 114
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 115
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 116
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 117
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 118
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 119
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 120
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 121
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 122
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 123
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 124
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 125
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 126
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 127
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 128
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 129
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 130
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 131
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 132
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 133
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 134
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 135
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 136
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 137
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 138
Fotó megosztása:
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 139


Mostanra az idén már gyári csapattal induló Renault-nál is kiábrándultak a jelenlegi formulából, hajlandóak a változtatásokról gondolkodni, pont ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elvárja…
“A hibridekre vonatkozó szabályok fontosak, nemcsak a Renault, hanem bármelyik autógyártó számára. A legtöbb gyártó új modelljeiben mindenütt ott vannak a hibrid elemek. De ha a jelenlegi szabályrendszerről kérdeznek, úgy gondolom, hogy azok nem teljesen felelnek meg a modern Forma-1 számára” – mondta a Motorsport.comnak a Renault F1-es projektjének vezetője, Cyril Abiteboul.
“A show-ra, a gyártók és a kliensek költségeire, a motorzaj hiányára és ilyesmikre gondolok. Emellett az olyan, borzasztóan zavaros szabályokra, mint a fejlesztési zsetonok, a műszaki büntetéses rendszer – ezek nem valami csodásak.”
F1: Már a Renault-nak sem tetszenek a motorok 140


“Hogy aztán teljes mértékben ejtenünk kellene-e az egészet, vagy ahelyett, hogy valami tejesen újjal állunk elő, inkább a jelenlegi rendszeren javítsunk, azt nem tudom igazán. A gond az, hogy ha valami teljesen újjal próbálunk előállni, akkor megint csak lehet, hogy rosszul sikerül. A radikális változások helyett a fokozatos fejlődés a normális, ugyanis nagyon nehéz megjósolni, mi lehet a gyökeres változtatások eredménye. De teljesen nyitottak vagyunk a szabályok átírására” – magyarázta, utalva arra, hogy az FIA január 15-éig vár tervezeteket a motorgyártóktól a felsorolt problémák megoldására.
Ha az F1-es gyártók nem tudnak épkézláb, mindenki számára elfogadható csomagot összeállítani, akkor az FIA-elnök Jean Todt és a sportág gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone minden bizonnyal újra előveszi a független gyártótól származó alternatív motorok bevezetését.