
Az új formula 2017-től párhuzamosan futna a jelenlegi 1,6 literes, hibrid V6-osokkal. Korábban 2,2 literes, duplaturbós V6-osokról lehetett hallani, az új hírek szerint viszont akár 2,5 literesek is lehetnek az új motorok. A turbófeltöltők száma nincs megszabva, lehet egy és kettő is, a teljesítmény 870 lóerőnél nagyobb.
A motor fordulatszámát és üzemanyag-átfolyását nem korlátoznák, a kipufogó kialakítása is teljesen szabad lenne. Persze, az is elképzelhető, hogy az egész csak egy nagy blöff, sokak szerint az új formula belengetésével csak a Mercedest és a Ferrarit akarja alkura kényszeríteni Jean Todt FIA-elnök és Bernie Ecclestone.
“Úgy gondolom, hogy mint minden területen, itt is a kompromisszum lenne a helyes megoldás” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. “Az F1 érdekében belementünk, hogy ne fagyasszuk be a fejlesztéseket, pedig így mi többet fogunk költeni, de a Renault és a Honda szempontjából ez a helyes lépés.”
“Hogy a motorok árával kapcsolatban is szükséges-e kompromisszum? Ez csak tárgyalás kérdése, de a különböző érdekek miatt nem hiszem, hogy közös álláspontot tudnánk kialakítani. A hírekben szereplő árak mindegyikét a politika határozza meg, mindenkinek megvan a saját nézőpontja, és a saját fontossági sorrendje.”
“Vajon Bernie nem akarja, hogy a konstruktőrök szállítsanak motorokat az ügyfeleknek, mert így eltolódik a hatalmi egyensúly az F1-ben? Nem tudom, de elég érdekes kérdésnek tűnik.”