A Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén úgy döntöttek, a show javítása, a versenyzők szerepének növelése érdekében tovább szigorítják a csapatok által nyújtott külső segítségek korlátozását.
A rajtprocedúráknál már a nyári szünet után, a Belga Nagydíjtól életbe lép a szigorítás, ennek részleteiről csütörtökön tájékoztatta a csapatokat egy műszaki direktívában a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting.
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 1
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 2

F1: Jöhetnek az elrontott rajtok

F1: Jöhetnek az elrontott rajtok

F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 39
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 40
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 41
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 42
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 43
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 44
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 45
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 46
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 47
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 48
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 49
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 50
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 51
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 52
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 53
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 54
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 55
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 56
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 57
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 58
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 59
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 60
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 61
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 62
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 63
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 64
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 65
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 66
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 67
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 68
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 69
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 70
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 71
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 72
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 73
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 74
Fotó megosztása:
F1: Jöhetnek az elrontott rajtok 75


A korlátozást két módon kívánják elérni. Műszakilag a kuplung fogási pontja nem módosítható, miután a futam előtt az autó elhagyja a garázst, a vezérlőszoftverben az ezt segítő beállítást ki kell kapcsolni. A másik szigorítás a rádiós kommunikációra vonatkozik, a verseny kezdete előtti installációs és formációs körökön a csapatok Spától kizárólag biztonsági (meghibásodás, defekt stb.) és sportinformációkat (versenyigazgatósági figyelmeztetések, pozíciócserére történő utasítás stb.) közölhetnek a versenyzőkkel, azaz a rajtprocedúrát illető beszélgetés szigorúan tiltott lesz.
A szigorítás egyértelműen izgalmasabbá teszi majd a startokat, hiszen a rajtolás jelenleg az összes elérhető segítséggel is a futam legnehezebb része, nem egyszer így is elrontják a versenyzők.