Végérvényesen lezárult a 2014-es Forma-1-es szezon, miután befejeződött az idény utolsó tesztje az abu-dzabi Yas Marina pályán.
A kétnapos gyakorlás legnagyobb kérdése természetesen az volt, hogy a 2015-ben visszatérő Honda motorjával szerelt McLaren hogyan szerepel majd, és mostanra a válasz is megvan: pocsékul. 


A japán gyártó erőforrásával ellátott MP4-29H/1X1-es a keddi három kört is alulmúlva csak két kört tett meg szerdán, a Honda motor és a McLaren elektronikájának összehangolása még igen komoly nehézségeket okozott. A hibákból minden bizonnyal tanulnak majd, de a bemutatkozás igen “sovány” lett.
A leggyorsabb a Mercedes tartalékosa, a DTM-ből átemelt Pascal Wehrlein volt, aki a szimulátoros tapasztalatok után most először vezette a csapat valódi F1-esét. A német pilóta 96 kört tett meg, legjobbja hét tizeddel volt jobb Valtteri Bottas keddi csúcsánál.
Szintén jó napot zárt a Ferrari neveltje, Raffaele Marciello, a tavalyi Forma-3-as Európa-bajnok, idén a GP2-ben több dobogót és egy futamgyőzelmet is szerző tehetség nem sokkal a nap vége előtt ugrott a 2. helyre, hattizedet adva az előző nap vezető Kimi Räikkönennek.
A Toro Rossónál a 17 éves Max Verstappen (3.) folytatta a 2015-ös F1-es bemutatkozásra való felkészülést, míg a jövő évre a Sauberhez igazolt Marcus Ericsson a svájci csapattal zárt igen kerek napot, 112 kört tett meg.
F1: Vergődött a McLaren, kigyulladt a Red Bull 3


A svéd pilóta caterhames utódja, Will Stevens is szorgalmas volt, ő 76 kört és az 5. időt könyvelhette el – igaz, a jó köridők minden bizonnyal a szponzorkeresést szolgálják, a teszten bármilyen könnyű autóval szabad körözni.
Az idei Forma-3-as mezőnyt két pilóta is képviselte szerdán: a Force Indiánál az ausztrál Spike Goddard debütált az F1-ben, míg a Lotus a 2014-es F3-as Európa-bajnokot, Esteban Ocont, valamint a Red Bull-nevelésű friss GP3-as bajnokot, Alex Lynnt is bevetette.
A Williamstől ezzel a tesztnappal búcsúzott a jövőre szintén a Saubernél versenyző tartalékos, Felipe Nasr (8.).
A nap folyamán balesetnem történt, de leállások miatt néhányszor előkerült a piros zászló – a leglátványosabb eset Daniel Ricciardóé volt, akinek a lángoló Red Bullt kellett gyorsan elhagynia. Az ausztrál 88 kört tett meg a tűzig, de az utolsó két órában már nem vezetett.
Teszt, Abu-Dzabi, 2014.11.26.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  P. Wehrlein  Mercedes AMG  1:42,624  96
 2.  R. Marciello  Ferrari  1:43,208  90
 3.  M. Verstappen  Toro Rosso-Renault  1:43,763  78
 4.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari  1:44,551  112
 5.  W. Stevens  Caterham-Renault  1:44,888  76
 6.  S. Goddard  Force India-Mercedes  1:44,944  89
 7.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:45,151  88
 8.  F. Nasr  Williams-Mercedes  1:45,937  83
 9.  A. Lynn  Lotus-Renault  1:46,168  52
 10.  E. Ocon  Lotus-Renault  1:47,013  34
 11.  S. Vandoorne  McLaren-Honda  mért kör nélkül  2