Mesterfotósunk, Szabó-Jilek Ádám idén is megörökítette, melyik pilóta milyen autóval érkezett a Hungaroringre. A kocsikat látva elmondható, hogy közúti autóikkal a csapatok nemigen flancolnak. Az autógyárakhoz köthető istállók az adott cégcsoport modelljeit használják, más csapatok pilótái bérelt autókkal járnak itthon a futam idején.

Készenlétben áll Bernd Mayländer SLS GT-je. A biztonsági autó vezetőjével hamarosan interjút közlünk. 95-98 százalékon megy, szárazon ESP nélkül
Hamilton-Rosberg: nincs kivételezés
A versenyzőknek természetesen egyforma autót bocsát rendelkezésére a csapat, de Lewis Hamilton a valamivel alacsonyabb kategóriájú SUV-t veszi igénybe az E 220 CDI helyett. A csillagos embléma a fő összekötő kapocs, a négy keréken és a turbós Mercedes-motoron kívül autójuk nem sokban hasonlít a versenygéphez.
Rosberg és Hamilton autója hétfokozatú automatikus váltós, motorjuk 170 lóerőt ad le, maximális nyomatékuk 400 Nm. 7G-Tronic váltóval a limuzin 8,4 mp alatt gyorsul százra, az autó szabványos átlagfogyasztása 4,6-5,0 liter, amin nyilván Rosberg is csak nevet.
Többnyire az autókat igénybe vevő csapat jól körülhatárolt elvárásokkal kér járműveket a gyár hazai leányvállalatától és erre az igényszintre kell aztán rágörbíteni a hazai valóságot. A futam előtt három héttel már tudni lehet, hogy milyen kocsikra lesz szüksége a csapatnak. Senki nincs elszállva, közlekedési eszközökről van szó, így 88 milliós G 65 AMG-t véletlenül sem kérnének az érintettek.
Információink szerint a Mercedes-Benz vezérképviselete nagyságrendileg 20 autót biztosít a csapatnak a nagydíj hetében, köztük van kettő az új V-osztályból is, amivel a csapattagokat és a pilótákat a szponzori eseményekre hurcolják, ahol a fontos ügyfelekkel vagy újságírókkal bájolognak. Gyakoribb, hogy csak megvillannak a támogató rendezvényén, mondanak pár szót, fotózkodnak a résztvevőkkel és mennek a következő haknira. A kötelező fellépések számát a pilóták szerződése szabályozza. A legnagyobb sztároknak a legsűrűbb a programja, a zsámbéki vezetéstechnikai központból például helikopter repítette vissza Pestre Nico Rosberget.
Räikkönen és Alonso Jeepben
A Ferrari két pilótája Jeep Cherokoee-val jár, ami elsőre nehezen követhető ív. A magyarázat egyszerű, a Ferrari gazdája a FIAT és az olasz fél megvette, majd a csődtől megmentette az amerikai Chrysler csoportot, amelynek része a RAM kisteherautókon kívül a Jeep is. Így lesz a Scuderia Ferrari finn és spanyol sztárjának amerikai szolgálati autója Budapesten.

Mivel a Ferrari és a Chrysler is a FIAT-csoporthoz tartozik, Alonso és Raikkönen is Jeep Cherokee-t használ Budapesten
A legalábbis megszokást igénylő szabadidő-autó Räikkönen és Alonso nélkül is feltűnő jelenség a forgalomban. Főleg, mert a nagyon új Cherokee csak most vált rendelhetővé Magyarországon. Úgy tudjuk, a FIAT-importőrtől három autót kapott a csapat, két dízelt és egy Trailhawk kivitelű, diffizáras, felezős, überkomoly dzsip hajtásláncos verziót, amely csak a benzinpusztító, 3,2 literes V6-os motorral társítható. A hazai futamon a Ferrari versenyzőinek sokféle autója volt már az Alfa 159-től a Jeep Grand Cherokee SRT-8-ig.
Daciák a Hungaroringen
A Renault Hungáriától nem kértek autókat a Renault-motoros csapatok. Az importőr a pályán szolgáló mentőknek biztosít Dacia-modelleket. A parkban Dusterből van a legtöbb, de akad MCV nevű kombi és Dokker is.
Vettel és Infiniti
Sebastian Vettel autója a róla elnevezett Infiniti QX70 Vettel Edition, de a fotók készítésekor épp motoron érkezett. A KTM Duke 390 egyhengeres motorja 43 lóerős, a gép száraz súlya csupán 139 kilogramm.

Vettel egy KTM Duke 390 nyergében futott be a Hungaroringre. Azért ott van neki az Infiniti QX70 is, 420 lóerővel
A kocsiról itt olvashattok részletesebben, a legfontosabb értéke, hogy az ötliteres V8 kipufogóhangja mindent visz. Daniel Ricciardo szintén QX70-nel jelent meg a Hungaroringen, de az övé egy szerényebb eresztés. Ezeket az autókat nem a hazai Infiniti-vezérképviselet bocsátja a versenyzők rendelkezésére, hanem az európai központ.
Nem kétség, az év versenye zajlott a Hungaroringen vasárnap. Erre a linkre kattintva találja beszámolónkat a futamról, ahol idén másodszor nem Mercedes-győzelem született.