A gyors pilótákat büntetnék a Forma-1-ben
Újabb nagyszerű ötlet a "show javítására": a Forma-1-ben is bevezetnék a túraautóknál alkalmazott ballasztokat, az eredményesebb versenyzőket súlyokkal lassítanák.
Az immár negyedik évében járó, de továbbra is vitákat kiváltó DRS, valamint az idénre bevezetett, szinte univerzálisan elutasított duplapontos szezonzáró után újabb ragyogó, forradalmi ötlettel “javítanák a show-t” a Forma-1-ben.
A csapatfőnökök szombaton a Hungaroringen Bernie Ecclestone vezetése mellett üléseztek, a megbeszélésen pedig felmerült, hogy az erőviszonyok kiegyenlítésére az F1-ben is bevezethetnék az egyes túraautó-szériákban alkalmazott ballasztokat, azaz a gyorsabb, eredményesebb autók/pilóták a következő alkalommal plusz súlyt cipelnének.
Az egyik variáció szerint a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) használt rendszer szerint a legutóbbi győztes konstruktőr összes (az F1-ben kettő) autóját terhelnék, míg a kifinomultabb szisztéma alapján a versenyzőket málháznák – 20 kg a legutóbbi 1. helyezettnek, 18 a másodiknak, 15 a harmadiknak és így tovább. Ballaszt csak az első tíz autóra kerülne.
Úgy tudni, hogy az elképzelést a csapatfőnökök többsége jónak tartja, más kérdés, hogy mit szólnak ehhez a szurkolók.
A megbeszélésen megegyeztek egy új munkacsoport felállításáról, amelybe Ecclestone a volt Renault-főnök Flavio Britorét is tanácsadóként vonja majd be. Briatore show-csináló szakértelme megkérdőjelezhetetlen, a 2008-as Szingapúri Nagydíjon egy, a futam menetét alapjaiban felforgató szándékos versenybalesetet is simán levezényelt…