A silverstone-i teszt második napja a Pirelli új, kísérleti abroncsairól is szólt. A Lotus tesztpilótája, Charles Pic szerint nagy kihívás lesz a 18-as felnikre való átállás, a csapatoknak és a versenyzőknek is bőven lesz bajuk a nagyobb mérettel.

A 18-as felni nem F1-es autóra való! 1
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 2

A 18-as felni nem F1-es autóra való!

A 18-as felni nem F1-es autóra való!

A 18-as felni nem F1-es autóra való! 36
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 37
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 38
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 39
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 40
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 41
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 42
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 43
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 44
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 45
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 46
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 47
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 48
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 49
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 50
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 51
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 52
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 53
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 54
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 55
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 56
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 57
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 58
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 59
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 60
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 61
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 62
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 63
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 64
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 65
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 66
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 67
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 68
Fotó megosztása:
A 18-as felni nem F1-es autóra való! 69


A Lotus a Pirelli kérésére tesztelte Silverstone-ban a nagyobb felniket és az alacsonyabb oldalfalú gumikat, de előre szólt, hogy a prototípusok fejlesztése még nagyon kezdeti fázisban tart. Az átállást eleve csak 2017-re tervezik (ha mindenki rábólint), nagyon indokolt esetben talán 2016-ra is fel tudnak készülni az olaszok.

Pic mindössze 14 kört tett meg a kísérleti gumikkal, amelyekhez csak minimális mértékben módosítottak a Lotuson. “Ha jönnek ezek a gumik, mindenkinek fel lesz adva a lecke” – mondta Pic. “A csapatoknak a nagyobb felni miatt teljesen új autókat kell tervezniük, a pilótáknak pedig teljesen új karakterisztikához kell alkalmazkodniuk.”

“A tapadás elég alacsony volt, 5-6 másodperccel voltak lassabbak a gumik a mostaniaknál, de ennek oka, hogy az autó többi részét a jelenlegi abroncsokra, és nem a prototípusra optimalizálták.”

“Sokkal idegesebben reagálnak, mint a mostani gumik, és a leszorítóerő egy része is elszállt. A kezelhetőség egyelőre tehát pocsék – de ez a teszt nem is erről szólt. Ez még csak a kezdet, és biztosan sokat fognak még javítani ezeken a gumikon.” Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint a GP2 ideális terep lenne a felkészülésre, a sorozatban akár már jövőre bevezethetik a nagyobb felniket össznépi tesztelés céljából.