A Marussia (korábban Virgin) első három Forma-1-es évében igazi sereghajtó volt, kétszer még az amúgy sokkal gyengébb HRT-től is kikapott, azonban idén sikerült a nagy áttörés, a kiscsapat elverte a fő riválist, a Caterhamet.
F1: Az újonc is rekorddal zárt 1
F1: Az újonc is rekorddal zárt 2

F1: Az újonc is rekorddal zárt

F1: Az újonc is rekorddal zárt

F1: Az újonc is rekorddal zárt 34
F1: Az újonc is rekorddal zárt 35
F1: Az újonc is rekorddal zárt 36
F1: Az újonc is rekorddal zárt 37
F1: Az újonc is rekorddal zárt 38
F1: Az újonc is rekorddal zárt 39
F1: Az újonc is rekorddal zárt 40
F1: Az újonc is rekorddal zárt 41
F1: Az újonc is rekorddal zárt 42
F1: Az újonc is rekorddal zárt 43
F1: Az újonc is rekorddal zárt 44
F1: Az újonc is rekorddal zárt 45
F1: Az újonc is rekorddal zárt 46
F1: Az újonc is rekorddal zárt 47
F1: Az újonc is rekorddal zárt 48
F1: Az újonc is rekorddal zárt 49
F1: Az újonc is rekorddal zárt 50
F1: Az újonc is rekorddal zárt 51
F1: Az újonc is rekorddal zárt 52
F1: Az újonc is rekorddal zárt 53
F1: Az újonc is rekorddal zárt 54
F1: Az újonc is rekorddal zárt 55
F1: Az újonc is rekorddal zárt 56
F1: Az újonc is rekorddal zárt 57
F1: Az újonc is rekorddal zárt 58
F1: Az újonc is rekorddal zárt 59
F1: Az újonc is rekorddal zárt 60
F1: Az újonc is rekorddal zárt 61
F1: Az újonc is rekorddal zárt 62
F1: Az újonc is rekorddal zárt 63
F1: Az újonc is rekorddal zárt 64
Fotó megosztása:
F1: Az újonc is rekorddal zárt 65


Tavaly épp a szezonzárón úszott el a 10. hely, de idén, a nehéz, de nem kaotikus interlagosi futamon a Caterhamnek nem volt esélye, hogy megjavítsa a Marussia idei legjobb, még Malajziában szerzett 13. helyét.
A konstruktőri 10. hely a presztízs mellett súlyos milliókat is ér, ugyanis míg a 11. helyezett csapat mindössze egy alapösszeget kap az év végén, a top10 között már a bevételek egy másik szeletét is elosztják, ebből jut egy vékonyka a Marussiának is.
“Bár az idény során sikerült végig megtartani a konstruktőri 10. helyet, még célba kellett érni a szezonzárón, hogy minden biztossá váljon. A Brazil Nagydíj hagyományosan az egyik legkaotikusabb verseny, szóval mind a 71 kör alatt észnél kellett lenni, főleg, hogy végig lógott az eső lába. Néhány kisebb zápor ugyan adódott, de a futam végül úgy alakult, hogy senki nem fenyegette a helyezésünket” – mondta a csapatfőnök, John Booth. 
“Az egész csapat elismerést érdemel – mind az utazó stáb, mind a banbury-i gárda – keményen végigküzdött szezon után. Gratulálok Jules-nek és Maxnek is, akik nagyszerűen vezettek a bemutatkozó idényükben, szépen helytálltak. Külön gratulálok Maxnek a fantasztikus, 19 futamos célba érési sorozathoz, ami ugyanúgy dicséri az ő képességeit, mint a csapat megbízhatóságát!” – tette hozzá.
F1: Az újonc is rekorddal zárt 66


Bár Chilton általában a mezőny leglassabbja volt, a 19/19-es eredmény így is kiemelkedő eredmény, ritka, hogy bárki is a szezon – főleg, ha ilyen hosszú – összes versenyén beérjen, újonctól pedig egyenesen rekord, ami valószínűleg hosszú éveken keresztül érintetlen is marad majd.
“Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak a ragyogó idényért, külön kiemelve a mérnöki-szerelői stábomat! Nagyon büszke vagyok a 19 futamos rekordra, ami a fantasztikus csapatmunka eredménye” – mondta az angol.
A jövőre Ferrari motorokra váltó Marussia már jó ideje bejelentette, hogy 2014-re is megtartja Jules Bianchit, de Interlagosban Chilton is arról beszélt, hogy “nagyon magabiztos” a jövő évi maradás tekintetében.