Brawn: Hamilton nem első számú 1
Brawn: Hamilton nem első számú 2

Brawn: Hamilton nem első számú

Brawn: Hamilton nem első számú

Brawn: Hamilton nem első számú 37
Brawn: Hamilton nem első számú 38
Brawn: Hamilton nem első számú 39
Brawn: Hamilton nem első számú 40
Brawn: Hamilton nem első számú 41
Brawn: Hamilton nem első számú 42
Brawn: Hamilton nem első számú 43
Brawn: Hamilton nem első számú 44
Brawn: Hamilton nem első számú 45
Brawn: Hamilton nem első számú 46
Brawn: Hamilton nem első számú 47
Brawn: Hamilton nem első számú 48
Brawn: Hamilton nem első számú 49
Brawn: Hamilton nem első számú 50
Brawn: Hamilton nem első számú 51
Brawn: Hamilton nem első számú 52
Brawn: Hamilton nem első számú 53
Brawn: Hamilton nem első számú 54
Brawn: Hamilton nem első számú 55
Brawn: Hamilton nem első számú 56
Brawn: Hamilton nem első számú 57
Brawn: Hamilton nem első számú 58
Brawn: Hamilton nem első számú 59
Brawn: Hamilton nem első számú 60
Brawn: Hamilton nem első számú 61
Brawn: Hamilton nem első számú 62
Brawn: Hamilton nem első számú 63
Brawn: Hamilton nem első számú 64
Brawn: Hamilton nem első számú 65
Brawn: Hamilton nem első számú 66
Brawn: Hamilton nem első számú 67
Brawn: Hamilton nem első számú 68
Brawn: Hamilton nem első számú 69
Brawn: Hamilton nem első számú 70
Fotó megosztása:
Míg Szepangban a Red Bullnál Sebastian Vettel csapatutasítás ellenére történt előzéséből lett botrány, a Mercedesnél az keltett kisebb felháborodást, hogy a főnök, Ross Brawn Nico Rosberg többszöri kérése ellenére sem engedélyezte, hogy a német megelőzze a közvetlenül előtte, a 3. helyen haladó Lewis Hamiltont.
Brawn azóta is magyarázza a bizonyítványát, a Sky Sportnak a múlt hétvégén adott interjúban így nyilatkozott:
“Nem szívesen adtam ki az utasítást Malajziában, nem így állok a sporthoz, és azt hiszem, a csapatnál már többször bizonyítottuk is korábban, hogy örömmel engedjük a pilótáinkat szabadon versenyezni. Azonban utólag műszaki analfabétának látszottunk volna, ha a futam végére mindkét autónkból kifogy az üzemanyag” – utalt a benzinspórolás szükségességére, majd kitért arra, hogy egyáltalán nem Hamiltonnak kívántak kedvezni Rosberggel szemben.
“Természetesen Lewis is versenyezni akar. A szerződési tárgyalásaink során fel sem merült a részéről az első és második számú státusz. Ő csakis egyenlőséget akar. Ugyanolyan autót, ugyanolyan lehetőséget, és ez nagyon is jó, hiszen azt mutatja, hogy megvan az önbizalma ahhoz, hogy ne várja el a favorizálást. Szerintem ezért is érezte magát egy kicsit kényelmetlenül (a dobogón).”
 
Bár korábban a csapat címzetes elnöke, Niki Lauda és a Mercedeshez januárban csatlakozott motorsportfőnök, Toto Wolff is arról beszélt, hogy a versenyen mindig Brawn marad a főnök, a Maláj Nagydíjat követően kritizálták a csapatutasítást. Brawn kitart amellett, hogy a pályán övé a teljes hatalom. 
“Nekem kellett ott döntenem. Niki vagy Toto nem feltétlenül ért vele egyet, de csak nekem volt meg minden információm. Én úgy hiszem, hogy én rendelkeztem a megfelelő információkkal a döntéshez, míg ők nem. Szerintem utólag már ők is belátták, hogy ez volt a helyes. Továbbra is én döntök, valakinek meg kell hoznia ezeket a döntéseket. Arra nincs idő, hogy egy csapat vagy bizottság döntsön.”