F1: Button zavarba jött a tempótól 1
F1: Button zavarba jött a tempótól 2

F1: Button zavarba jött a tempótól

F1: Button zavarba jött a tempótól

F1: Button zavarba jött a tempótól 37
F1: Button zavarba jött a tempótól 38
F1: Button zavarba jött a tempótól 39
F1: Button zavarba jött a tempótól 40
F1: Button zavarba jött a tempótól 41
F1: Button zavarba jött a tempótól 42
F1: Button zavarba jött a tempótól 43
F1: Button zavarba jött a tempótól 44
F1: Button zavarba jött a tempótól 45
F1: Button zavarba jött a tempótól 46
F1: Button zavarba jött a tempótól 47
F1: Button zavarba jött a tempótól 48
F1: Button zavarba jött a tempótól 49
F1: Button zavarba jött a tempótól 50
F1: Button zavarba jött a tempótól 51
F1: Button zavarba jött a tempótól 52
F1: Button zavarba jött a tempótól 53
F1: Button zavarba jött a tempótól 54
F1: Button zavarba jött a tempótól 55
F1: Button zavarba jött a tempótól 56
F1: Button zavarba jött a tempótól 57
F1: Button zavarba jött a tempótól 58
F1: Button zavarba jött a tempótól 59
F1: Button zavarba jött a tempótól 60
F1: Button zavarba jött a tempótól 61
F1: Button zavarba jött a tempótól 62
F1: Button zavarba jött a tempótól 63
F1: Button zavarba jött a tempótól 64
F1: Button zavarba jött a tempótól 65
F1: Button zavarba jött a tempótól 66
F1: Button zavarba jött a tempótól 67
F1: Button zavarba jött a tempótól 68
F1: Button zavarba jött a tempótól 69
F1: Button zavarba jött a tempótól 70
Fotó megosztása:
F1: Button zavarba jött a tempótól 71

A McLaren Ausztráliában kezdődő idei küszködése folytatódott az első, száraz körülmények között zajló szepangi szabadedzésen. A csapat teljesítményét érzékletesen jellemzi, hogy Button lassabban ért körbe a maláj pályán, mint Lewis Hamilton egy évvel ezelőtt a McLaren tavalyi modelljével.
Sam Michael, a csapat sportigazgatója szerint kezdik megérteni a problémát, ám nem nyilatkozott arról, hogy mennyi idő alatt lesznek képesek utolérni az élmezőnyt. A csapat pilótái egyelőre 1,3 másodperccel vannak lemaradva az élmenő Kimi Räikkönen idejétől, és jelen állás szerint nem férnek be a top 10-be.  
Meglepetésként érte ugyanakkor a csapatot és az ellenfeleiket is, hogy a délutáni eső közepette az átmeneti gumikon a brit pilóta lett a leggyorsabb.
“Nem tudom, miért van ez így” – ismerte el a 2009-es világbajnok. “Mindannyian kicsit zavarban vagyunk, hiszen érthetetlen, hogyan lehetünk ennyivel lassabbak száraz körülmények között. Talán kevesebb benzint cipeltünk, mint mások, de már Melbourne-ben is feltűnt, hogy az átmeneti gumikat jobban működésre tudjuk bírni.”
Button szerint nem tehetnek mást, mint hogy lázasan keresik a magyarázatokat. “Talán ez segít majd a fejlesztésekben is, ám most leginkább arra kell koncentrálnunk, hogy szárazon miként lehetnénk gyorsabbak. A pálya simább, ami a segítségünkre lehet. Nem fogunk az élen harcolni, de közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy kihozzuk magunkból a maximumot.”
Sam Michael szerint a problémákat a McLaren tervezőközpontjában kell orvosolni, ami időbe telik. “Nagyon sokat segít, hogy tudjuk, mire kell koncentrálnunk a teszteken. A beállításainkkal eleve az érzékeny részek megértésére koncentrálunk” – árulta el.
A sportizgazgató szerint egyszerre több feladaton is kell dolgozniuk, így pillanatnyilag nem lehet megmondani, vajon Kínában vagy Bahreinben érik-e utol az élmezőnyt. “Amint lehetséges” – mondta Michael.
Jenson Button a pénteki edzésnap után hozzátette, szerinte Ausztráliával ellentétben ezúttal nem fognak taktikázni az időmérőn. “Nem hiszem, hogy olyan mértékű gumikopással számolhatunk, mint egy hete” – vélekedett. “Ha egyáltalán a top 10-ből indulhatunk, akkor sem lesz értelme taktikáznunk, mert nem ugyanolyan lesz a helyzet, mint egy hete Melbourne-ben.”