Az első három évében finoman szólva is csak mérsékelten eredményes Mercedes-csapatnál tavaly ősszel személycserék kezdődtek, Michael Schumachert elbúcsúztatták, helyére Lewis Hamilton igazolták, az alakulat pedig címzetes igazgatótanácsi elnökké nevezte ki a háromszoros bajnok Niki Laudát.


A Mercedestől decemberben távozott a motorsportokért felelős alelnök, Norbert Haug, hétfőn az ő posztját az addig a Williams társtulajdonosa és 2012-ben ügyvezetőjeként is tevékenykedő Toto Wolff kapta.
A dolgok még ezzel sem kerültek nyugvópontra, kiszivárgott ugyanis, hogy a csapat a McLaren technikai igazgatójának udvarol, már az is felröppent, hogy Paddy Lowe megszerzése után elküldik a csapatfőnököt, Ross Brawnt.
Az egykori Benetton- és Ferrari-sztármérnök, a 2009-ben a brackley-i alakulatot saját neve alatt bajnoki címekig juttató Brawn ma igyekezett tisztába tenni a helyzetet. Elismerte a Lowe-val folytatott tárgyalásokat, de állította, hogy a saját pozíciója nincs veszélyben, csak rajta múlik, meddig marad csapatfőnök.
“Tökéletesen tisztában vagyok a helyzettel. A Mercedes hosszú távú elkötelezettséget vár. Nyilván a sok új érkező miatt előbb szeretném látni, hogyan alakulnak a dolgok, és utána döntenék arról, vállalom-e ezt. Szóval azért vannak tervek arra az esetre is.”
“A Ferrarinál is volt utódlási tervünk, amikor úgy döntöttem, hogy abbahagyom a munkát, elterveztük a folytatást, a pótlást. Most is részt vettem ebben, beszéltem Paddyvel is, képben vagyok. Ismerem a jövőre vonatkozó terveket, de bízom benne, hogy még én is nagyon sokáig része leszek a csapatnak. Ha az ember élvezi, amit csinál, akkor sokáig szeretné még folytatni, én is így vagyok ezzel.”
Brawn sietett tisztázni, hogy az ősszel kinevezett “mindenes” főnök, Niki Lauda és az új motorsportfőnök, Toto Wolff érkezése ellenére az ő kezében van a csapat irányítása.
“Én vagyok a csapatfőnök, én vagyok a főnök a műszaki és sportügyekben. Persze vannak más oldalai is a munkának, de hogy őszinte legyek, én azokba nem is akarok belefolyni, a pénzügyi dolgok, a Daimlerrel való napi kapcsolattartás és még sok egyéb Toto dolga lesz, ami jól kiegészíti az én munkámat. De mindannyian tudjuk, hogy egy versenycsapat csak akkor működik, ha egy igazodási pontja van, ez az igazodási pont pedig én vagyok” – szögezte le, hozzátéve, hogy cseppet sem örül annak, hogy az idénykezdet előtt a Mercedes személyi ügyein csámcsog a sajtó.
“Egy kicsit elkeserítő, hogy médiaesemény lett ebből, mert ez zavaró lehet a csapat számára. Én azt szeretném, ha a srácaink arra koncentrálhatnának, hogy a lehető legjobb munkát végezzék a felkészülés közben, igazán nagy a pezsgés az új idény előtt. Szeretnénk ezt fenn is tartani, de sajnos ez is hozzátartozik az F1-hez, de akkor is zavaró az ilyesmi, meg kell próbálni a lehető legjobban kizárni.”
A PR-es kármentésbe Lewis Hamilton is beszállt, ő is Brawn kulcsszerepét hangsúlyozta:


“Amikor az átszerződésről döntöttem, az ő jelenléte az egyik pozitív érv volt. Nagyszerű pályafutása, nagyszerű sikerei voltak már, és igen fontos tagja a csapatnak. Kell egy vezéregyéniség, hogy a jó irányba vigyen minket. Mindannyian ezt várjuk tőle, ő pedig biztosított engem, hogy maradni fog és velem és a többiekkel együtt a lehető legkeményebben dolgozik majd a győzelemért. Engem ez megnyugtatott” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.