Sebastian Vettel tarolt pénteken Austinban, az első edzést zsibbasztó fölénnyel és a másodikat is kényelmes előnnyel húzta be, pedig délután egy vízszivárgás miatt csak 16 kör jutott neki, fele annyi, mint a riválisoknak. Csendes bizakodással nyilatkozott:
“Gyorsan elkaptuk a ritmust. Délután volt egy kis gond, nem mentem annyit, mint szerettem volna, de így is volt két jó etapom, szóval jól felkészültünk holnapra. Persze a péntekkel óvatosnak kell lenni, a pálya is csúszós, az nagyon sokat számít. Volt ma egy-két meglepetés, meglátjuk, mi lesz holnap. A pálya folyamatosan javulni fog. A lényeg, hogy ott vagyunk az élmezőnyben, és még igyekszünk javítani az autón, meglátjuk, mire jutunk.”
A csapattárs, Mark Webber is jónak értékelte a napot, de a pálya csúszóssága egy kicsit aggasztotta:


“Egész jó kis pálya. Az elején természetesen nagyon csúszott, ez valószínűleg mindannyiunknak elég kellemetlen volt, de a nap végére elég jól felgumizódott. Elég jól elkaptuk a ritmust. Az új pályáknál mindig meg kell találni, hogy lehet a legtöbbet kihozni egy körből. Itt aztán mindenből van egy kicsi. Élvezetes, jó kihívás. Néha egy kicsit nehéz, mert a lehető leggyorsabban szeretnénk tanulni, de ez van, és végül egy elég tiszta pénteket teljesítettünk. A gumikat eléggé eszi a pálya, ezzel még foglalkoznunk kell este, a többivel nem volt gond, nem volt nagy meglepetés.”
“Nem egy könnyű pálya, főleg az íven kívül nagyon csúszós. De jó, majd meglátjuk, milyen lesz rajta versenyezni. Az biztos, hogy a rajtács bal oldala kész vicc lesz, a jobb oldalra kell kerülni, a pole-ra, a harmadik vagy ötödik helyre, ez nagyon fontos. Az első kanyar egy kicsit hasonlít a spái La Source-ra, arról meg tudjuk, milyen…”
Fernando Alonso (3.) a szokásos konokságával értékelt, a Red Bull tempója nem lepte meg, ő elsősorban a versenyre koncentrál.
“Úgy tűnik, a fejlesztések működnek. Még elemezzük az adatokat, de az első benyomások jók. Persze ha minden versenyen egy kicsit lépünk előre, és mások is ugyanezt teszik, akkor a különbség megmarad. Nagyszerű lenne a harmadik helyről rajtolni, de sok pénteken voltunk már harmadikok, aztán szombaton a McLaren és a Lotus is előveszi a pénteken még rejtegetett tartalékát. Lehet, hogy kemény időmérőnk lesz, de Abu-Dzabiban is a hetedik voltam csak és végül mégis hárommal több pontot szeretem Vettelnél. Ha a hetediknél előrébb lehetek, szerintem még több pontot hozhatok majd!”   
“Nem volt meglepetés, hogy a Red Bull a leggyorsabb, övék a legjobb csomag, ha minden rendben megy, az edzéseken, az időmérőn és a versenyen is hozzák az 1-2-t. De a verseny nem megy mindig simán, vasárnap nyomás alá helyezzük őket, kihasználjuk majd a lehetőségeket, minden egyes körben küzdünk majd. Az ő erősségük a gyorsaság, a miénk a csapat. Az egységes, erős csapat és a jól vezethető autó. A lényeg, hogy ezen a két futamon 11-gyel több pontot szerezzek, mint Vettel, meggyőződésem, hogy ez sikerülhet is.”


A McLaren két versenyzője egy-egy másodpercet kapott Vetteltől, nem voltak túlságosan boldogok, de Lewis Hamilton reméli, hogy szombaton új beállításokkal javulhatnak majd.
“Fogalmam sincs, Vettel honnan húzta elő azt az időt, de nagyon gyors volt! Nem tudom, hogy mi is azok vagyunk-e vagy sem. De holnap változtatunk majd, biztosan lehet még javítani az autón. Teszteltünk ma valamit, de nem volt jó. Remélhetőleg vissza tudunk térni az első edzésen használt beállításhoz és akkor jobbak lehetünk.”
Jenson Button szerint a pénteki kép egy kicsit torz volt, Vettel nem annyival gyorsabb, mint a táblázat mutatja.
“Szerintem nem sok pilótának sikerült tiszta kört futnia kevés üzemanyaggal. De a Red Bull tényleg gyors autó, Seb pedig tényleg nagyon gyorsan vezeti. Egyértelműen ők lesznek a favoritok az időmérőn, de szerintem nem akkora a különbség, mint ahogy most látszik. Nem is a végsebességük a lényeg, hanem az, hogy gyorsan fel tudják melegíteni a gumikat, rögtön az első körön gyorsak, számunkra ez lehetetlen. De nem hiszem, hogy az időmérőn is egy másodperccel Seb mögött leszünk, szerintem sokkal szorosabb lesz.”


A gumimelegítés másoknál is probléma volt, a Saubernél kritikával illették a Pirellit, amiért szerintük túl kemény keverékpárost (közepes és kemény) szállított a hétvégére: “A legnagyobb kihívás a gumik működésre bírása, egyértelműen túl kemények erre a pályára” – mondta a vezető pályamérnök, Giampaolo Dall’Ara. Az első napot a 9. idővel záró Kobajasi Kamui egyetértett: “Azt kell mondjam, hogy komoly melegítési gondjaink vannak mindkét keverékkel. Úgy nem lehet kvalifikálni, ha tíz kör kell ahhoz, hogy működni kezdjenek. Valami megoldást kell találnunk!”
Michael Schumachernek (10.) is gumigondjai voltak, igaz, másfélék:
“Volt egy kis nehézség, mert két garnitúrám is elment: az egyiknél levált a felület, a másikkal defektet kaptam, szóval csak a délelőtti utolsó szettem volt délutánra. Ez nyilván hátráltatta a munkát, majd holnap kiderül, milyen mértékben.”


“A pálya elég nehéz, jó a vonalvezetése, izgalmas. F1-es autóban ülve egész más, mint gyalog vagy robogón körbejárva, hiszen az autóban jóval alacsonyabban ülünk, kevesebbet látunk. Először eléggé mellbe vágott, de aztán megtanulja az ember, hol vannak a kanyarok, bár még így sem könnyű. Az autó balansza egész fura ezen a pályán, az elején alulkormányzott, aztán bumm, hirtelen már túlkormányzott. Mindenki küszködött ezzel vagy simán csak alulkormányzottsággal, így pedig könnyű elmérni. Elég egy kicsit letérni az ívről, vége a tapadásnak és már teljesen le is estünk róla.”