Révbe ér az F1 Amerikában 1
Révbe ér az F1 Amerikában 2

Révbe ér az F1 Amerikában

Révbe ér az F1 Amerikában

Révbe ér az F1 Amerikában 9
Révbe ér az F1 Amerikában 10
Révbe ér az F1 Amerikában 11
Révbe ér az F1 Amerikában 12
Révbe ér az F1 Amerikában 13
Révbe ér az F1 Amerikában 14
Fotó megosztása:
Révbe ér az F1 Amerikában 15

A 2007-es indianapolisi nagydíj után, a főleg Európában népszerű Forma-1 újult erővel próbálja megnyerni az amerikai nézőközönség rokonszenvét. Megfontolt lépések előzték meg az új versenyhelyszínen tartott nagydíj létrejöttét, hiszen a motorsport terén az F1 egyelőre messze alulmarad a NASCAR, vagy az IndyCar nézettségéhez képest.
“Az USA-ban azonban jó néhány nagy sport van, számos más szórakozási lehetőség az F1-en kívül.  Ha sikert akarunk elérni, akkor keményen meg kell dolgoznunk érte, kell majd pár év, hogy az emberek rákapjanak” – világított rá a lényegre pár hete a McLaren főnöke, Martin Whitmarsh.
Éppen ezért nem engedhetnek meg többé olyan hibát maguknak, mint ami például a gumibotrányba fulladt, 2005-ben megrendezett indianapolisi nagydíjon történt, amikor összesen hat Bridgestone gumival felszerelt autó körözött a versenyen.
A pár hete tartott pályaavató egyik főszereplője, az 1978-as világbajnok, Mario Andretti a nehézségek ellenére igen optimista az F1 amerikai jövőjét illetően. 
“Amikor júniusban jártam itt, komoly kétségeim voltak, de lenyűgöző, amit véghez vittek a siker érdekében. Nagy nehézségek voltak ugyan, hiszen az egész projekt egyszerre több kézben futott, de a szenvedély és szándék csodákra képes. Ezzel a pályával hosszútávon kétségtelenül otthonára lelhet az Amerikai Nagydíj. A város nagyszerű házigazda lesz, és ami a legfontosabb, hogy kiváló pályát sikerült megalkotni, ami kicsit Silverstone illetve Hockenheim pályáira emlékeztet.”
Az első Amerikai Nagydíjat 1959-ben rendezték meg Sebringben. 1960-ban Riverside, 1961-től 1975-ig Watkins Glen, 1984-ben Dallas, 1985-től 1988-ig Detroit, 1989-től 1991-ig Phoenix adott otthont a futamoknak. Kis szünet után pedig 2000-től egészen 2007-ig Indianapolis volt a helyszín.
 
Az olasz származású amerikai autóversenyző legenda szerint az amerikai Forma-1 Watkins Glenben élte aranykorát, de a befektetések és a pálya karbantartásának hiánya megbosszulta magát, ami többé nem fordulhat elő. 
Kezdeti pesszimizmusa ellenére a McLaren Főnöke, Martin Whitmarsh is bizakodó: “Mindig is hangsúlyoztam, hogy az Egyesült Államok kulcsfontosságú szerepet tölt be az F1 életében. Nagyon elégedett vagyok, hogy a hosszúra nyúlt szünet után visszatérhetünk egy kifejezetten erre a célra épített tökéletes pályára. A mostani futam remek alkalom lesz, hogy ismét stabil alapokra helyezzük az F1 amerikai jövőjét. Ez egy felbecsülhetetlen üzleti lehetőség a motorsport, a McLaren és partnerei számára” – tette hozzá.